همشهری‌آنلاین: تظاهرات خشونت‌آمیز هواداران نورترن لیگ که نخستین راهپیمایی این گروه ملی‌گرای مخالف مهاجرت در ایتالیاست روز شنبه ۲۱ اسفند به درگیری با پلیس ضد شورش کشیده شد.

پلیس ضد شورش ایتالیا برای متفرق‌کردن معترضان خشن گروه نورترن لیگ که در اعتراض به پذیرش مهاجران و پناهجویان در شهر ناپل در جنوب این کشور، تظاهرات کردند، از گاز اشک‌آور و خودروهای آب‌پاش استفاده کرد.

معترضان با پرتاب بطری، سنگ و گلوله‌های کوکتل مولوتوف به سوی پلیس با نیروهای امنیتی به زد و خورد پرداختند و پلیس هم برای متفرق‌کردن آنان به گاز اشک آور و خودروهای آب‌پاش متوسل شد.

جنبش نورترن لیگ، گروهی ضد اروپایی و ضد مهاجرت به سركردگي فردی به نام ماتئو سالوینی است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، گروهی از مردم ناپل پارچه نوشته‌ای را تهیه کرده بودند که روی آن نوشته شده بود: « شهر ناپل شما را نمی خواهد». این افراد مرکز گردهمایی شهر را که قرار بود سالوینی در آن سخنرانی کند اشغال کردند. اما وزارت کشور برای تضمین برگزاری گردهمایی تندروهای نورترن لیگ مداخله کرد و این نشست برگزار اما به خشونت کشیده شد.

پایگاه تندروهای این گروه در شمال ایتالیا قرار دارد که خانواده‌های ثروتمند در آن زندگی می‌کنند. این خانواده از مدت‌ها پیش دولت مرکزی را مورد انتقاد قرار می دهند چرا پولی را که از مالیات آنان جمع آوری می‌شود در جنوب فقیرنشین و کمتر توسعه‌یافته هزینه می‌کند.

کد خبر 364745

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha