جمعه ۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۷
۰ نفر

حضور یک فیلم کوتاه ایرانی در بخش مسابقه برای نخستین‌بار و تجدید دیدار و خاطره با فیلم‌هایی چون «پدرخوانده» و «سگدانی» از مهم‌ترین اتفاق‌های جشنواره فیلم ترایبکا ۲۰۱۷ است.

فیلم

به گزارش همشهري، شانزدهمين جشنواره ترايبكا با مديريت رابرت دنيرو از 30فروردين تا 9 ارديبهشت در نيويورك برگزار مي‌شود و فيلم كوتاه «روتوش» به كارگرداني كاوه مظاهري در بخش مسابقه آن به نمايش درمي‌آيد. روتوش كه پيش‌تر سيمرغ بلورين بهترين فيلم كوتاه را از جشنواره فجر و تنديس بهترين فيلم كوتاه را از جشن خانه سينما برده، نخستين حضور بين‌المللي خود را در يكي از مهم‌ترين رويدادهاي سينمايي منطقه آمريكاي شمالي تجربه مي‌كند.

اين نخستين‌بار است كه يك فيلم كوتاه ايراني به بخش مسابقه رسمي ترايبكا راه يافته و با آثاري از استراليا، كانادا، برزيل، چين، ايتاليا، مكزيك، نروژ، صربستان، كره‌جنوبي، سوئيس، بريتانيا، آمريكا و... رقابت مي‌كند. روتوش داستان زني به نام مريم را به تصوير مي‌كشد كه شاهد جان دادن شوهرش مقابل ديدگان خود است. سونيا سنجري و محمدحسين زيكساري بازيگران اصلي اين فيلم هستند كه در انجمن سينماي جوانان توليد شده است.

در بخش‌هاي جنبي ترايبكا، نمايش چند فيلم برجسته تاريخ سينما مي‌تواند علاقه‌مندان را خوشحال كند. امسال دقيقا 45سال از نخستين نمايش پدرخوانده مي‌گذرد و به همين مناسبت، قسمت‌هاي اول و دوم شاهكار فرانسيس فورد كوپولا در روز پاياني به نمايش درمي‌آيد. قرار است پس از اكران فيلم‌ها، نشست پرسش و پاسخ با حضور كارگردان در كنار آل پاچينو، دايان كيتن، رابرت دووال، جيمز كان و تاليا شاير برگزار شود؛ ضمن اينكه خود دنيرو هم به‌عنوان باني جشنواره و يكي از بازيگران در اين برنامه حضور خواهد داشت.

از سوي ديگر، همزمان با 25سالگي سگداني به كارگرداني كوئنتين تارانتينو، اين فيلم هم در ترايبكا روي پرده مي‌رود و برنامه‌هاي مشابه پدرخوانده براي آن برگزار مي‌شود. به‌مناسبت 25سالگي اكران انيميشن «علاء‌الدين» و پانزدهمين سالگرد نمايش مستند تحسين‌شده «بولينگ براي كلمباين» به كارگرداني مايكل مور، برنامه نمايش اين دو فيلم هم در ترايبكا 2017 براي علاقه‌مندان در نظر گرفته شده است.

کد خبر 364566

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha