جمعه ۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: دادگاه قانون اساسی کره جنوبی «پارک گئون هی» رئیس‌جمهور این کشور را برکنار کرد.

پارک گئون هی

به گزارش فارس، پس از مدت‌ها اعتراضات مردمی، امروز جمعه قضات دادگاه قانون اساسی کره جنوبی «پارک گئون هی» رئیس‌جمهور کره جنوبی را از سمت خود برکنار کردند.

بنا بر اعلام شبکه الجزیره، هشت قاضی امروز در دادگاه قانون اساسی برای صدور رأی برکناری رئیس‌جمهور کره جنوبی به اتهام فساد حضور پیدا کرده بودند. آنها همین‌طور خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام در طی 60 روز آینده شدند.

همچنین طرفداران و مخالفان «پارک گئون هی» نیز از ساعت‌ها پیش در مرکز شهر سئول در بیرون ساختمان دادگاه قانون اساسی حضور یافته‌اند. مانیتور بزرگی نیز در بیرون ساختمان نصب شده بود تا فضای داخلی دادگاه قابل مشاهده باشد.

دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی نیز در واکنش به این رأی اعلام کرده که «پارک گئون هی» کاخ ریاست جمهوری را ترک نمی‌کند و او امروز بیانیه‌ای هم صادر نخواهد کرد.

این برای اولین بار از 1980 است که رئیس‌جمهور کره جنوبی پیش از پایان مدت قانونی خود برکنار می‌شود.

روز یکشنبه گذشته دادگاه ویژه بررسی فساد مالی و سیاسی رئیس‌جمهوری کره جنوبی، وی و دوستش «چوی سون-سیل» را به جرم دریافت رشوه از شرکت سامسونگ متهم کرد.

خبرگزاری رویترز نیز در گزارشی آورده است که شرکت سامسونگ میلیون‌ها دلار پرداخت کرده است تا از حمایت پارک و چوی برای اقداماتی از جمله تلفیق دو شرکت وابسته برخوردار شود. همچنین خانم پارک متهم است نام حدود ده هزار نفر از شخصیت‌های فرهنگی را که منتقد سیاست‌هایش بودند، در لیست سیاه وارد کرده است.

ماه اکتبر سال گذشته میلادی بود که معلوم شد رئیس‌جمهور کره جنوبی به یکی از دوستان نزدیک خود که هیچ نقش حکومتی نداشته اجازه مداخله در امور سیاسی و مالی را داده است؛ بعد از آن پارک گئون-هی از سمت خود تعلیق شد.

کد خبر 364519

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha