دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: فقدان سیستم صحیح مدیریت زباله در پایتخت مالی پاکستان و وقوع آتش‌سوزی‌های پی در پی به معضلی جدی برای ساکنان شهر کراچی تبدیل شده است.

کراچی" به سطل زباله بزرگ تبدیل شده است

به گزارش ایسنا، کراچی ابرشهری با مناطق مسکونی غیرقانونی فزاینده است که در دهه‌های اخیر و به دنبال موجی از مهاجرت‌ها به خصوص پناهندگان متواری از جنگ در مناطق قبیله‌ای پاکستان و افغانستان با انفجار جمعیت روبه‌رو بوده است.

به گفته مقامات محلی کراچی جمعیت حداقل ۲۰ تا ۲۵ میلیونی این شهر تقریبا ۱۲ هزار تن زباله به طور روزانه تولید می‌کند.

مقامات شهرداری کراچی اعلام کرده‌اند: حدود نیمی از زباله‌های تولید شده از بین می‌روند اگرچه منتقدان این آمار را صحیح نمی‌دانند و معتقدند مقدار کم‌تری زباله از بین می‌رود.

مابقی زباله به جا مانده در خیابان‌ها و کوچه‌های شهر کراچی رها شده، مقداری از این زباله‌ها در گرمای سوزان این شهر بندری تجزیه می‌شود و بقیه زباله‌ها روی همدیگر تلنبار و مقدار آن‌ها بیش‌تر و بیش‌تر می‌شود.

عمران صابر از مقامات ارشد آژانس حفاظت محیط زیست ایالت سند گفت: برخی از مردم و مسئولان زباله‌های بجا مانده به خصوص زباله‌های پلاستیکی را به آتش می‌کشند. با سوختن این مواد پلاستیکی گازهای سمی در هوا منتشر می‌شود که برخی از آنها سرطان‌زا هستند.

دو منطقه دفن زباله در حاشیه غربی کراچی وجود دارد که از مرکز شهر بسیار دور هستند، مسیر منتهی به آنها پر ترافیک است و به طور کلی در حال سرریز شدن است.

کد خبر 364160

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha