همشهری آنلاین: معاون اجرایی مسجد مقدس جمکران گفت: موج نخست سفرهای نوروزی از روز ۲۵ اسفند آغاز می‌شود و باید از ۲۰ اسفند آماده پذیرش زائر باشیم.

مسجد مقدس جمکران

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني مسجد مقدس جمكران، احمد حاجی‌زاده به برنامه‌های ویژه مسجد مقدس جمکران اشاره کرد و اظهار كرد: در دورانی که از کمبود امکانات رنج مي‌بريم، بسیج امکانات بسیار مهم است و به نظر می‌رسد که تمرکز باید بر روی اسکان زائران باشد.

معاون اجرایی مسجد مقدس جمکران با اشاره به اینکه تعدادی از مردم و زوار در چادر اسکان پيدا مي‌كنند، گفت: باید فکر جدی برای این مسئله کرد، امسال خانواده‌هایی که در اطراف مسجد مقدس جمکران در چادرها ساکن شوند به پارکینگ ۴ منتقل می‌شوند. ۱۱۰ واحد تجاری در مجتمع جمکران را برای اسکان زائران در نظر گرفته‌ایم و امکان اسکان ۶۰۰ نفر را در آن داریم.

معاون اجرایی مسجد جمکران با تأکید بر اینکه باید نظارتی بر مکان‌های اقامتی مردمی داشته باشیم، افزود: برای ایمنی و بیمه زائران تمهیدات لازم اندیشیده شود.

وی با اشاره به برنامه‌های مسجد مقدس جمکران در ایام نوروز گفت: ۲۲ اردیبهشت نیمه‌شعبان است و دوره فشرده کاری تا نیمه شعبان داریم، از روز ۲۵ اسفند نیز زائر به سمت شهر قم حرکت خواهد کرد و باید از ۲۰ اسفند آمادگی پذیرش زائر را داشته باشیم.

حاجی‌زاده گفت: ایستگاه‌های صلواتی باید هویت شناخته‌ شده‌ای داشته باشند و دستگاه‌های متولی صدور مجوز ایستگاه‌های صلواتی، باید متمرکز باشند تا مشکل آن‌ها حل شود همچنین چتر بیمه‌ای بیرون مسجد مقدس جمکران کار سختی است که باید انجام شود.

معاون اجرایی مسجد مقدس جمکران همچنين با بيان اينكه در تعطیلات نوروزی سال ۹۵، یک و نیم میلیون زائر به این مسجد مقدس آمدند، به آسیب‌شناسی برنامه‌های مسجد مقدس جمکران در ایام نوروز سال گذشته پرداخت و اظهار کرد: پس از برگزاری هر برنامه‌ای در این مسجد مقدس، نقاط قوت و ضعف برنامه ثبت می‌شود و در طول سال برای رفع آن برنامه‌ریزی و هماهنگی‌هاي لازم صورت می‌گیرد. امسال نیز سعی کردیم که نقاط ضعف مربوط به برنامه‌های سال گذشته را برطرف کنیم.

وی ادامه داد: سعی می‌کنیم که از ظرفیت‌های موجود در برنامه‌های مسجد مقدس جمکران استفاده کنیم، البته تا رسیدن به نقطه ایده‌آل در این برنامه‌ها فاصله داریم، گرچه که امکانات زیادی هم در مسجد مقدس جمکران نداریم، سعی کردیم که از ظرفیت‌های دستگاه‌های دیگر استان قم در برنامه‌های این مسجد استفاده کنیم.

معاون اجرایی مسجد مقدس جمکران افزود: ستاد تسهیلات زائرین استان قم عنایت خاصی به این مسجد دارد، شهرداری قم هم به میدان آمده است و این نهاد شهری به مسجد مقدس جمکران کمک می‌کند تا بستر خوبی برای خدمت‌رسانی به زائرین در این مسجد آماده شود.

حاجی زاده با اشاره به تعداد زائرین مسجد مقدس جمکران اظهار کرد: براساس آمارها در ۶ ماه اول امسال، در سه روز آخر هفته ۳۵۰ هزار نفر به این مسجد مقدس آمدند، البته در ۶ ماه دوم سال تعداد زائرین مسجد مقدس جمکران نسبت به ۶ ماه نخست سال کاهش پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: در تعطیلات نوروزی سال ۹۵، یک و نیم میلیون زائر به مسجد مقدس جمکران آمدند، در ایام نوروز شاهد حضور جمعیت زیادی از زائرین در این مسجد هستیم و برای برآورده کردن نیازهای زائرین مسجد مقدس جمکران از تمام دستگاه‌های استان قم کمک می‌خواهیم.

کد خبر 364080

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha