همشهری آنلاین: معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها گفت: برنامه‌های ویژه ایام نوروزی در حرم کریمه اهل بیت(ع) از ۲۷ اسفند ماه شروع می‌شود و ویژه‌برنامه سال تحویل نیز در آستان مقدس به طور ویژه برگزار خواهد شد.

حرم حضرت معصومه(س)

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام والمسلمین فلاحی در نشست کمیته فرهنگی ستاد تسهیلات نوروزی که با حضور آیت‌الله سعیدی، تولیت حرم کریمه اهل بیت(ع)، مدیر فرهنگ و ارشاد استان، نمایندگان سازمان تبلیغات، اداره اوقاف، مسجد جمکران، آموزش و پرورش، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، میراث فرهنگی و گردشگری، جامعه الزهرا و دیگر سازمان‌های عضو برگزار شد، اظهار داشت: محور فعالیت‌های نوروزی در این ستاد فرهنگی باید بر محور قرآن و عترت باشد و فعالیت کمیته فرهنگی سازمان‌های عضو باید با همدیگر همپوشانی داشته باشند.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها خاطرنشان کرد: برنامه‌های ویژه ایام نوروزی در حرم کریمه اهل بیت(ع) از ۲۷ اسفند ماه شروع می‌شود و ویژه‌برنامه سال تحویل نیز در آستان مقدس به طور ویژه برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحی در ادامه گفت: بیان احکام چند دقیقه‌ای ویژه ایام نوروز، برپایی نمایشگاه حریم حرم، استقرار میزهای پاسخگویی به مسائل شرعی در داخل و پیرامون حرم مطهر، ارائه خدمات فرهنگی متنوع در صحن جامع فاطمی از دیگر اقداماتی است که قرار است در ایام نوروز در آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها انجام شود.

برگزاری نماز جماعت در پارک‌ها و کمپ‌های مسافران، برگزاری نمایشگاه‌های کتاب، تبلیغات و توزیع بروشور در خصوص عفاف و حجاب و امر به معروف و نهی از منکر، ایجاد امنیت و آرامش توسط نیروی انتظامی در مبادی ورودی و خروجی و پارک‌ها از جمله مباحثی بود که اعضای کمیته فرهنگی و نمایندگان دیگر سازمان‌ها در این نشست مطرح کردند.

 

  • «اقامه نماز» و «توجه به محرومان» محور فعالیت‌های فرهنگی نوروز باشد

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها گفت: فعالیت‌های فرهنگی در ایام نوروز باید بر محور فرائضی مثل اقامه نماز، امر به معروف و نهی از منکر و توجه به محرومان جامعه باشد.

آیت‌الله سید محمد سعیدی در نشست اعضای کمیته فرهنگی ستاد تسهیلات نوروزی، گفت: افزایش فعالیت‌های فرهنگی و استقبال زائرین از این بخش نشان‌دهنده این است که مردم دوست دارند ملی‌ترین عید خود را در اماکن مقدس تحویل کنند.

امام جمعه قم افزود: باید از این ظرفیت عقیدتی و مذهبی و علاقه مردم به نحو احسن استفاده کرد و با برنامه‌ریزی‌های دقیق بتوان خدمات خوبی را ارائه داد.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها خاطر نشان کرد: فعالیت‌های فرهنگی در ایام نوروز باید بر محور فرائضی مثل اقامه نماز، امر به معروف و نهی از منکر و توجه به محرومان جامعه باشد.

آیت‌الله سعیدی اظهار داشت: شهر مقدس قم جایگاه ویژه‌ای در میان شهرهای ایران دارد و باید فعالیت‌های فرهنگی نیز متناسب با این جایگاه باشد تا زائرین بتوانند از این ظرفیت‌های مهم از قبیل حرم کریمه اهل بیت(ع)، حوزه‌های علمیه، امامزادگان و مراجع عظام تقلید استفاده کنند.

کد خبر 364069

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha