مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون خدمات شهری شهرداری تهران از افتتاح سه بوستان تخصصی در تهران تا نوروز ۹۶ خبر داد.

مجتبی یزدانی

به گزارش مهر، مجتبی یزدانی در نشست خبری طرح استقبال از بهار ۹۶، با اشاره به اقدامات نوروزی شهرداری تهران در حوزه خدمات شهری، گفت: در حال حاضر مناسب‌سازی ۲۲ بوستان از ۲۲ منطقه شهر تهران برای معلولین انجام شده است و تا پایان سال جاری نیز ۲۲ بوستان دیگر در ۲۲ منطقه تهران برای استفاده معلولین مناسب‌سازی خواهد شد.

وی افزود: با توجه به نزدیکی به ایام نوروز، ایمن‌سازی بوستان‌ها و آماده‌سازی آنها از ماه‌های گذشته در دستور کار قرار گرفت و ست‌های بازی کودکان و ست‌های ورزشی در اختیار مناطق قرار گرفته تا به تناسب در بوستان‌های سطح شهر تهران به کارگیری شوند.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با بیان اینکه ۹۸ پل عابر پیاده مکانیزه ساماندهی شده است، تصریح کرد: بیش از ۷۰ درصد این پل‌ها اورهال شده‌اند. همچنین در بحث تردد ویژه معلولین در فروشگاه‌های شهروند، بازارهای میادین میوه و تره‌بار و مجموعه بهشت زهرا(س) تمهیدات لازم در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در حال حاضر ۱۰ هزار چشمه سرویس بهداشتی در سطح شهر رفع اشکال شده‌اند. همچنین ۸۵ درصد سقاخانه‌ها ساماندهی شده و برای آبنماها نیز برنامه‌هایی را در دستور کار قرار داده‌ایم.

یزدانی با اشاره به شناسایی مراکز و نقاط بی‌دفاع شهری در پایتخت اضافه کرد: زمین‌های خالی و رهاشده‌ای در سطح مناطق و محلات شهر تهران هستند که از هر منطقه دو مورد شناسایی شده‌اند و تا پایان سال ساماندهی خواهند شد.

وی با اشاره به طرح تفکیک پسماند از مبدأ در شهر تهران نیز گفت: ۱۷۳ شهرک و ۹۰۰ ساختمان بالای ۵۰ واحد در طرح تفکیک از مبدا مشارکت دارند. سعی شده است مخازن اطراف این مجموعه‌ها جمع‌آوری شود تا زیبایی بصری در این فضاها تامین شود که بیشترین تعداد در منطقه ۵ و کمترین در منطقه ۱۲ شهرداری تهران قرار دارد.

یزدانی با اشاره به اینکه به بخش فضای سبز در حال حاضر ۱۰۰۰ هکتار افزوده شده است، یادآور شد: این در حالی است که به ۳۹ هزار و ۱۰۰ هکتار کمربند سبز رسیده‌ایم که بیشترین سرانه فضای سبز در محدوده منطقه ۴ قرار دارد. ۱۴۰۰ اصله نهال در آستانه سال جدید به شهروندان داده شده و همچنین سعی شده تا گل لاله در تمامی مناطق و حداقل در یک بوستان در هر منطقه کاشته شود. به طوری که امسال ۴ میلیون لاله و ۱۴ هزار مترمربع فرش گل کاشته شده است.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه فضای سبز در ۲۱ بوستان به مساحت ۲۸ هکتار در حال انجام است، اذعان کرد: ۳۰ هزار مترمربع کفپوش بازی کودکان و ۱۰۰ست ورزشی در دستور کار قرار گرفته است همچنین بوستان نابینایان در منطقه ۸، بوستان ویژه گیاهان دارویی در منطقه ۹ و بوستانی درمنطقه ۱۴ در حال اجراست.

وی با اشاره به بهره‌برداری از ۱۵ بازار میوه و تره‌بار تا پایان سال جاری تصریح کرد: ۲۰ بازار میوه و تره‌بار نیز به صورت فروشگاهی درآمده است. همچنین ۱۴ هزار تن میوه برای شب عید تامین شده است به گونه‌ای که سبد مهربانی را در ۱۲۹ بازار داریم.

یزدانی با اشاره به طرح استقبال از بهار در مبادی ورودی پایتخت، اضافه کرد: مناطق ۱۵، ۴، ۲۲ ،۱۹ و ۲۰ آماده استقبال از عید نوروز از مسافران نوروزی شهر تهران خواهند بود. همچنین در بوستان‌های چیتگر، سرخه‌حصار و لویزان مناسب‌سازی و فضای سبز را دستور کار قرار دادیم به طریقی که ۴۰۰ هکتار فضای بیرونی و مشرف به اتوبان‌ها را درختکاری کرده‌ایم. همچنین چهارراه ولیعصر تا تجریش در مناطق ۱، ۳ و ۶ و ۱۱ آماده استقبال از مسافران نوروز خواهند بود.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با بیان اینکه در هر یک از مناطق ۲۲گانه تهران ۴۰سفره هفت سین پهن می‌شود، افزود: میادین محمدیه، راه آهن و انقلاب تا پایان سال آماده بهره‌برداری خواهند شد.

یزدانی با اشاره به مراسم جمعه آخر سال که توسط شهروندان انجام می‌شود، یادآور شد: در این باره نیز هماهنگی مجموعه بهشت زهرا(س) با راهور در خصوص کنترل بار ترافیکی این محدوده در پنجشنبه و جمعه پایانی سال در دستور کار قرار گرفته است. همچنین کاشت نهال در ۵۰ هکتار از مجموعه بهشت زهرا(س) انجام شده است و این در حالی است که بازار میوه و تره‌باری نیز در بهشت زهرا(س) با توجه به روزهای پایانی سال راه‌اندازی کرده‌ایم. ضمن اینکه ۸ ایستگاه صلواتی در این مجموعه با توجه به روزهای پایان سال جانمایی شده‌اند.

معاون شهردار تهران با اشاره به افتتاح سه فروشگاه شهروند تا پایان سال تصریح کرد: این فروشگاه‌ها در مناطق ۵ ، ۲۱ و شهر پرند راه‌اندازی می‌شوند. همچنین بهره‌برداری از فاز دوم باغ پرندگان در فضایی ۶ هکتاری تا قبل از عید نوروز انجام می‌گیرد.

وی ادامه داد: در بحث دست‌فروشی در روزهای پایان سال نیز ۵۰ نقطه مشخص برای دست‌فروشان در نظر گرفته شده است و طبق هماهنگی‌ها با استانداری و بازرگانی نیز ۵ بازار بهاره ویژه این افراد در نظر گرفته شده است.

یزدانی با بیان اینکه بلوار کشاورز در آستانه نوروز ۹۶، «باغ راه» می‌شود، گفت: بر حسب دستور شهردار تهران در هر محله یک بوستان، بازار میوه و تره‌بار و ایستگاه آتش‌نشانی بر اساس بازدیدهای ستاد نظارت دوره‌ای شهردار تهران ساخته می‌شود. همچنین ۷ ایستگاه آتش‌نشانی تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران در پایان با اشاره به در نظر گرفتن زمینی جنب بهشت زهرا (س) برای دفن مردگان خاطرنشان کرد: کارهای این زمین در مرحله آمادگی است. همچنین قبل از سال جدید نیز ۵۰ آمبولانس به بهشت زهرا(س) اضافه خواهد شد.

کد خبر 364064

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha