همشهری آنلاین: مدیرکل انتقال خون استان تهران گفت: از مردم دعوت می‌کنیم تا طی دو هفته پایان سال به مراکز اهدای خون مراجعه کنند و پیشنهاد می‌کنیم به جای اقدامات خطرناک در چهارشنبه‌سوری، کارهایی زندگی‌بخش چون اهدای خون انجام دهند.

دکتر سید مرتضی طباطبایی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به کاهش اهدای خون در فصول سرد سال، در زمان بارش باران یا برف، یا در ایام سفر و روزهای عید، گفت: در این ایام اهداکنندگان کمتر برای انجام امر اهدای خون مراجعه می‌کنند.

وی افزود: در این زمینه کمپین زمستانی از "یلدا تا نوروز" به صورت کشوری برای امسال در سه فاز طراحی شد تا بتوانیم با ذخیره خونی مناسبی وارد سال جدید شویم. بر این اساس فاز اول کار در شب یلدا و با شعار "یلدای زندگی" آغاز شد و مردم برای اهدای خون دعوت شدند. همچنین فاز دوم کار برای دهه فجر بود که با شعار "فجر خون‌بخش" اقدام کردیم.

طباطبایی درباره میزان مراجعین اهدای خون در دهه فجر گفت: بر اساس آمار، تعداد مراجعین برای انجام اهدای خون، در دهه فجر سال 95 نسبت به مدت مشابه آن در سال 94، 22 درصد رشد داشته است. همچنین در این ایام 10 درصد به آمار اهدای مستمرمان افزوده شد. در عین حال در روز 22 بهمن ماه امسال که تیم‌های خون‌گیری سازمان انتقال خون در مسیر راهپیمایان مستقر بودند، با رشد 11 درصدی اهدای خون نسبت به مدت مشابه در سال گذشته مواجه شدیم.

مدیرکل انتقال خون استان تهران با بیان اینکه مرحله سوم کمپین از یلدا تا نوروز با شعار "سرخی من از تو" در روز چهارشنبه‌سوری آغاز می‌شود، ادامه داد: این شعار برگرفته از شعار سنتی ما در روز چهارشنبه سوری است و از مردم می‌خواهیم که در این روز عصاره وجودشان را به بیماران نیازمند اهدا کنند. بر این اساس از مردم دعوت می‌کنیم تا طی دو هفته پایان سال به مراکز اهدای خون مراجعه کنند و پیشنهاد می‌کنیم که به جای اقدامات خطرناک در چهارشنبه‌سوری، کارهایی زندگی‌بخش چون اهدای خون انجام دهند.

کد خبر 363931

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha