پنجشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: به گفته دانشمندان سه عامل آفت‌کش‌ها، سنگ فرش کردن و دمای بالای هوا، فشار زیادی به زندگی پروانه‌ها در دو دهه گذشته وارد کرده است.

کاهش تعداد پروانه‌ها در انگلستان

به گزارش مهر، در دو دهه گذشته کاهش تعداد پروانه‌ها در شهرهای انگلستان بیشتر از کاهش تعداد آنها در شهرستان‌ها بوده است.

مدت‌هاست کشاورزی صنعتی تبدیل به معضلی برای پروانه‌ها و حشرات دیگر شده، اما زندگی شهری اثری حتی مخرب‌تر بر این موجودات داشته است. مطالعات دانشمندان دانشگاه کِنت نشان می‌دهد در طول دو دهه گذشته، تعداد پروانه‌های شهری تا ۶۹٪ کاهش داشته است، در حالی که تعداد آنها در مناطق روستایی و شهرستان‌ها ۴۵٪ کم‌تر شده است.

بر اساس این مطالعات که در مقاله‌های شاخص‌های زیست‌محیطی به ثبت رسیده‌اند، گونه‌هایی مانند پروانه مسی کوچک و پروانه هیف کوچک بیش از باقی گونه‌ها از شهرها ناپدید شده‌اند.

دانشمندان متوجه شده‌اند که تعداد پروانه‌های هیف کوچک در مناطق شهری ۷۸٪ و در مناطق روستایی و شهرستان‌ها ۱۷٪ کاهش داشته‌اند، در حالی که فراوانی پروانه مسی کوچک ۷۵٪ در مناطق شهری و ۲۳٪ در روستاها و شهرستان‌ها کاهش یافته است.

این مطالعه که روند ۲۸ گونه در محیط‌های شهری و روستاها و شهرستان‌ها را مقایسه کرده است، نشان داد که اکثر پروانه‌های شهری در مقایسه با پروانه‌های روستایی و شهرستان‌ها عمر طولانی‌تری دارند.

کد خبر 363661

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha