چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۴
۰ نفر

«آتش‌سوزی، انفجار و تخریب» این ۳اتفاق نخستین ساعت‌های بامداد دیروز در ساختمانی ۷طبقه در جنوب پایتخت رخ داد و آنجا را به تلی از خاک تبدیل کرد تا در چهلمین روز از ریزش ساختمان پلاسکو بار دیگر این حادثه تلخ در اذهان تداعی شود.

آوار ساختمان هفت طبقه

ساعت از 40دقيقه نيمه شب گذشته بود كه صداي انفجار خواب ساكنان منطقه مرتضي‌گرد در جنوب تهران را آشفته كرد. انفجار از مغازه‌اي كه در طبقه همكف ساختماني در حال ساخت قرار داشت به گوش مي‌رسيد. در طبقه همكف اين ساختمان 7طبقه 4مغازه قرار داشت كه از آنجا به‌عنوان انباري براي نگهداري رنگ تينر و اسپري رنگ استفاده مي‌شد. هر چند معلوم نبود آتش‌سوزي چطور آغاز شده است اما اسپري‌ها يكي پس از ديگري منفجر مي‌شدند و هر لحظه بر وسعت اين حادثه افزوده مي‌شد. شعله‌هاي آتش خيال خاموش شدن نداشتند و هر لحظه بخش‌هاي بيشتري از ساختمان را كه خالي از سكنه بود در بر مي‌گرفت. طولي نكشيد كه شعله‌هاي آتش به طبقات بالايي سرايت كرد و در يك چشم به‌هم زدن ساختمان 7طبقه فرو ريخت و ستون‌هاي آن روي ساختمان‌هاي مجاور سقوط كرد.

اين صحنه براي حاضران در محل حادثه چندان ناآشنا نبود چرا‌كه آنها 40روز قبل تصاوير حادثه‌اي مشابه اما با ابعاد وسيع‌تر را در پلاسكو ديده بودند. در چنين شرايطي بود كه آتش‌نشانان 4ايستگاه عمليات نجات را آغاز كردند. گروهي از آنان مشغول اطفاي حريق شدند و گروهي ديگر اقدام به نجات افرادي كردند كه در ميان حادثه گرفتار شده بودند. سيدجلال ملكي، سخنگوي آتش‌نشاني تهران در اين‌باره به همشهري گفت: محل حادثه ساختماني در حال ساخت بود كه از 4مغازه واقع در طبقه همكف آن به‌عنوان انبار استفاده مي‌شد كه آتش‌سوزي از همين انبار آغاز شد و قدرت اشتعال و انفجار اسپري‌هاي رنگ دپو شده در آنجا به حدي بود كه موجب تخريب كامل ساختمان 7طبقه شد. وي ادامه داد: در اين حادثه به ساختمان‌هاي مجاور و 2خودرويي كه در آنجا پارك شده بود خسارت وارد شد. همچنين 7نفر كه در ساختمان‌هاي مجاور گرفتار شده بودند نجات يافته و 2نفر از آنها به بيمارستان انتقال يافتند و اين حادثه تلفاتي به‌دنبال نداشت و عمليات در ساعت 6بامداد به پايان رسيد.

کد خبر 363629

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha