همشهری آنلاین: بهار فصل دل‌انگیزی برای عاشقان سفر است. اگر شما هم از کسانی هستید که در روزهای باقی‌مانده تعطیلات در فکر یک سفر مناسب هستید و یا خودروی خود را برای یک سفر چند روزه آماده می‌کنید، پیشنهادهای ما را برای تأمین وسایلی که تمام حرفه‌ای‌ها در سفر به همراه خود دارند، بخوانید!

سفر نوروزی

هر مقصدی را که انتخاب کرده باشید و با هر وسیلۀ نقلیه‌ای که به سمت آن در حرکت باشید، به این وسایل احتیاج خواهید داشت.

1- لوازم کم جا انتخاب کنید

در سفر نه فضای کافی برای حمل وسایل مختلف خواهید داشت و نه توان برای تحمل وزن و جابه‌جا کردن آنها را. پس بهتر است برای تجهیز اسباب خود برای سفر، به ویژه سفرهایی که قرار است در طول آن به دل طبیعت بزنید، از انواع وسایل طراحی شده برای این کار استفاده کنید که کم‌جا، سبک و مقاوم در برابر انواع ضربه‌ها و پرت شدن هستند.

ظروف نشکن و تاشو، پتوهای مسافرتی و کیسه‌ خواب‌هایی که در کمترین حجم ممکن جمع می‌شوند، کیف‌ها و کوله‌های نظم‌دهنده، از این دسته هستند.

2- تجهیزات آتش به همراه داشته باشید

پیشنهاد نمی‌کنیم که هر جا در طبیعت اتراق کردید، بساط آتش به‌پا کنید. با این کار هم بخشی از زمین از رویش طبیعی‌اش محروم می‌شود و هم زمینۀ زبانه کشیدن آتش به درختان و درختچه‌های اطراف فراهم خواهد شد.

اما به یاد داشته باشید که همیشه تجهیزات برافروختن آتش بخشی جدایی‌ناپذیر از بساط یک طبیعت‌گرد و عاشق سفر حرفه‌ای است. هرچند که کبریت و یا فندک انتخاب‌هایی سنتی در این زمینه به شمار می‌آیند اما در شرایط باد و طوفان و یا وقتی که ابزار شما برای روشن کردن آتش مرطوب باشد، گزینۀ مناسبی نخواهند بود.

پیشنهاد می‌کنیم همیشه تعدادی آتش‌زنه، براده و چوب مخصوص آن را به همراه داشته باشید.

3- نگذارید تاریکی بر شما غلبه کند

هرچقدر که تلاش کرده باشید سفر خود را در طول روز طراحی کنید، باید در برابر شرایط تاریکی شب در جاده و یا قطع برق در محل اسکانتان در دل طبیعت آماده باشید. داشتن یک چراغ قوه و یا یک لامپ روشنایی LED در وسایل سفر همه عادی است. اگر به دنبال خرید یک نمونۀ جدید هستید، موردی را انتخاب کنید که باتری‌های عادی و یا باتری شارژی آن ساعت‌های بیشتری را دوام بیاورد.

همچنین باید به تعداد همسفران خود نیز دقت کنید. اگر قرار است شبی را همراه با آنها در طبیعت باشید، باید چراغی را انتخاب کنید که بتواند چند ساعت یک چادر ۸ تا ۱۲ نفره را روشن نگه دارد.

4- ایمن به جاده بزنید

خستگی در سفر یکی از مشکلاتی است که ممکن است از طعم شیرین آن بکاهد. اینکه چند ساعت در حال پرواز باشید، چند ساعت بدون توقف رانندگی کنید و یا به مدت طولانی پیاده‌روی کنید، طبیعتاً شما را با دردهای استخوانی و مفصلی و نیز خستگی شدید روبه‌رو می‌کند و بر باقی‌ماندۀ سفر شما نیز تأثیر خواهد گذاشت.

برای این لحظات سعی کنید وسایلی را به همراه داشته باشید که در تحمل فشار سفر به بدن شما کمک کند. یک بالش مناسب برای ساپورت گردن، یک کیسۀ آب گرم مناسب برای دردهای عضلانی و استخوانی، یک چوب دست مخصوص کوهنوردی برای پیاده‌روی‌های طولانی و یا یک پتوی مناسب برای حفاظت بدن از سرما و باد از جملۀ این وسایل است که می‌تواند به شما کمک کند.

کد خبر 363461

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار گردشگری و ميراث فرهنگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha