همشهری آنلاین: مورینیو به همراه یونایتد فاتح جام لیگ (جام اتحادیه سابق) انگلستان شد. مورینیو با چلسى تجربه قهرمانى در جام لیگ را داشت و حالا با یونایتد نیز به این افتخار دست پیدا کرده است. جام لیگ انگلستان از نظر اهمیت پس از لیگ برتر و جام حذفی قرار دارد.

Zlatan

در حالی که لوئیز فان خال سال گذشته توانسته بود جام حذفی را به هواداران منچستر یونایتد تقدیم کند، اما به محض پایان بازى از کار برکنار شد تا مالکان یونایتد نشان دهند قهرمانى در جام‌های داخلی اهمیت چندانى براى آنها ندارد.

به گزارش بي بي سي، اما ساوثهمپتون پس از سالیان طولانى و یک بار دیگر در فینال جام حذفى به دنبال افتخار بود. اين تيم در سال ١٩٧٦ (زمانی که در دسته دوم بود) در فینال همین جام منچستر یونایتد را شکست داده بود و این قهرمانى اولین و آخرین افتخار تاریخ این باشگاه محسوب مى‌شود. بازیکنان ساوثهمپتون در این دیدار با انگیزه‌اى مضاعف به دنبال تکرار تاریخ بودند. آنها به‌رغم شکست در این دیدار تیم برتر میدان بودند و تنها درخشش زلاتان ابراهیموویچ موجب شد این تیم نتواند افتخاری دیگر کسب کند.

در حالی که یونایتد با درخشش فردى زلاتان و لینگارد با دو گل پیش افتاده بود، ساوثهمپتون با شایستگى بازى را به تساوى کشاند و در حالی که سزاوار پیروزى بود، یک بار دیگر درخشش زلاتان به کمک مورینیو آمد؛ در دقایق پایانى و در حالی که ساوثهمپتون کاملا تیم برتر میدان بود یونایتد به گل پیروزى رسید.

روند شکست ناپذیرى منچستر یونایتد همچنان ادامه دارد و با این قهرمانى مورینیو بیشتر از گذشته توانست امید به بازگشت به روزهای خوش سر الکس فرگوسن را زنده کند.

 

کد خبر 363404

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha