یکشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۳
۰ نفر

دهمین جشنواره پویانمایی که چند سال است به شکل دوسالانه برگزار می‌شود، از نیمه دوم اسفند در تهران آغاز می‌شود و به‌مدت ۴ روز در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان میزبان علاقه‌مندان است.

نمایشگاه

به گزارش همشهري، عليرضا حاجيان‌زاده، مديرعامل كانون و محمدرضا كريمي‌صارمي، دبير دوسالانه پويانمايي روز گذشته در آستانه آغاز جشنواره مقابل نمايندگان رسانه‌هاي گروهي نشستند و از ويژگي‌ها و آمار و ارقام اين دوره گفتند. كريمي‌صارمي در ابتدا از برگزاري بازار بين‌المللي پويانمايي (انيميشن) در دوره سيزدهم خبر داد و گفت: خوشبختانه سينماي انيميشن ايران در سال‌هاي اخير در بخش فني صاحب حرف در جهان شده و فكر مي‌كنم در چند سال آينده آثار قابل عرضه در بازارهاي بين‌المللي داشته باشيم.

امسال بازار ملي پويانمايي با حضور ۲۱غرفه شامل ۴غرفه از دانشگاه‌ها، ۶ غرفه از سازمان‌هاي دولتي و ۱۱غرفه بخش خصوصي همزمان با جشنواره از ساعت ۱۴ تا ۲۱ در مركز آفرينش‌هاي كانون برپا خواهد شد. به گفته دبير جشنواره، در دهمين دوره ۵۲۶ اثر از ايران و ۸۲۳ اثر از ۷۹ كشور به دبيرخانه رسيد و از اين تعداد، ۲۱۳ اثر به بخش مسابقه ايران و ۱۴۴ اثر از ۳۰ كشور به بخش بين‌الملل راه يافتند.

امسال داوران بخش مسابقه ايران و بخش بين‌الملل در 2گروه جداگانه آثار را داوري مي‌كنند. از مهم‌ترين رويدادهاي جشنواره دهم نمايش آثار راه يافته در ۳۷ سالن در سراسر ايران است؛ به‌گونه‌اي كه مجموعه فيلم‌هاي حاضر در بخش‌هاي مسابقه، چشم‌انداز و نمايش ويژه در ۵ سالن تهران و ۳۲ سالن در شهرستان‌ها براي مردم به نمايش درمي‌آيد. سينما آزادي در تهران براي اكران‌هاي مردمي جشنواره پويانمايي درنظر گرفته شده است ضمن اينكه علاوه بر ۳۹سالن نمايش كانون پرورش فكري در سراسر ايران، ۱۵۵ واحد سيار روستايي به مناطق محروم سر مي‌زنند و فيلم‌ها را براي مردم منطقه به نمايش مي‌گذارند.

کد خبر 363329

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha