یکشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: مریم زندی از انتشار مجموعه شعرهایش در آینده نزدیک خبر داد.

عکس

به گزارش ایسنا، مريم زندي درباره برنامه‌های خود برای سال آینده، توضیح داد: در حال حاضر تمرکزم روی انتشار چند کتاب است که یکی از آن‌ها مجموعه شعرهایم است. من از ۱۸ سالگی گاهی شعر می‌گفتم و اکنون تصمیم گرفته‌ام آن‌ها را که در قالب شعر نو هستند، در یک کتاب منتشر کنم.

او اظهار کرد: این شعرها پیش از این در جایی منتشر نشده‌اند. البته چند شعر از من در کتاب «ایران گل محبوب من» چاپ شده بود. ترغیب اطرافیان برای انتشار این مجموعه موثر بود، البته خودم به‌خاطر این‌که درگیر کارهای دیگرم بودم، تنبلی کردم و انتشار آن‌ها به این زمان موکول شد.

زندی درباره کتاب‌های دیگرش گفت: کتاب «چهره‌ها ۵» که شامل پرتره بزرگان موسیقی ایران است و همچنین کتاب عکس‌های وقایع سال ۱۳۵۸ نیز مراحل نهایی را پشت سر می‌گذارند تا برای انتشار آماده شوند.

این عکاس ادامه داد: مدتی است که تقویم‌های تازه‌ای از عکس‌های من منتشر شده است. امسال سه تقویم با عنوان‌های «مائده‌های تازه»، «پرِ پرواز» و «قدر گل» با عکس‌های من منتشر شده است. مجموعه «پر پرواز» شامل عکس‌های من با موضوع پرندگان است و در مجموعه «قدر گل» به موضوع طبیعت و گل‌ها در عکس‌هایم پرداخته‌ام.

زندی همچنین درباره پیشنهاد عکاسانه خود برای نوروز، گفت: به آن‌هایی که می‌خواهند در نوروز عکاسی کنند توصیه می‌کنم به مکان‌های دورافتاده‌ای که توریست و مسافر کمتری به آنجا می‌رود مراجعه کنند. هر جای خلوت و دور از شلوغی می‌تواند مکان مناسبی برای عکاسی باشد.

مریم زندی متولد سال ۱۳۲۵ در گرگان و فارغ‌التحصیل رشته حقوق و علوم سیاسی از دانشگاه تهران است. او سال‌هاست در زمینه‌های مختلفی مانند مستند اجتماعی، پرتره و طبیعت فعالیت می‌کند و یکی از عکاسان فعال در روزهای انقلاب ۱۳۵۷ بوده است.

کد خبر 363303

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha