همشهری آنلاین: رئیس جمهور در نخستین مجمع ملی سلامت ضمن تجلیل از شش سازمان برگزیده جشنواره مولفه‌های اجتماعی موثر بر سلامت، از کتاب اطلس بیماری‌های شایع رونمایی کرد.

تجلیل رییس جمهور از برگزیدگان جشنواره مولفه های سلامت

به گزارش مهر، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حسن روحانی، در این مراسم که در مرکز همایش‌های رازی تهران برگزار شد، از ٦ سازمان برگزیده در جشنواره مولفه‌های اجتماعی موثر بر سلامت با اهدا تندیس ملی مسئولیت پذیری و پاسخگویی اجتماعی برای سلامت و لوح تقدیر تجلیل کرد.

همچنین با حضور رییس جمهوری از کتاب اطلس بیماری‌های شایع رونمایی شد.

مجمع ملی سلامت با هدف افزایش مشارکت بخش‌‌های مختلف دولتی و غیر دولتی تشکیل شده است و اعضای شورای سلامت کشور، اعضای شورای سلامت استان‌‌ها، انجمن‌های علمی و خیریه‌‌های حوزه سلامت در جلسات این مجمع حضور دارند و سیاست‌‌های سلامت هر سال در این مجمع سالانه اعلام می‌‌شود.

رییس جمهوری به عنوان رییس شورای عالی سلامت و امنیت غذایی در هر دوره و همه ساله، سیاست سلامت را تعیین و به استانداران و فرمانداران و دیگر دستگاه‌های مرتبط ابلاغ می‌کند.

در حال حاضر 620 سازمان مردم نهاد و 850 خیریه در حوزه سلامت فعال هستند و بسیاری از بیمارستان ‌ها، خانه‌های بهداشت و مراکز درمانی توسط خیرین در کشور ایجاد شده ‌اند.

کد خبر 363298

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha