یکشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرعامل انجمن خبرنگاران محیط زیست با اشاره به این که خبرنگاران محیط زیست با کم‌ترین پشتیبانی بیش‌ترین تلاش را برای حفظ محیط زیست انجام می‌دهند گفت: خبرنگاران خط مقدم حفاظت محیط زیست هستند.

خبرنگاران خط مقدم حفاظت محیط زیست هستند

به گزارش مهر، مسعود بربر با اشاره به این که خبرنگاران محیط زیست در کنار محیط‌بانان همواره در خط مقدم حفاظت محیط زیست قرار دارند، گفت: تنها گروهی که بارها به خاطر گزارش‌ها و یادداشت‌هایشان در حمایت از محیط زیست دادگاهی شده و هزینه داده‌اند، خبرنگاران محیط زیست هستند.

وی با بیان این که خبرنگاران نسل اول محیط زیست کسانی هستند که با وجود مشکلات و کوچک انگاشتن حوزه محیط زیست توسط دیگران، در این بخش فعالیت کردند، افزود: در برخی دوره‌ها سازمان محیط زیست ورود خبرنگاران به سازمان و مناطق حفاظت شده را ممنوع کرده بود. نسل دوم خبرنگاران محیط زیست کسانی هستند که صفحه محیط زیست را در رسانه‌ها ایجاد کردند.

وی اظهار کرد: در این شرایط رسانه‌ها مجبور شدند نیروهایی برای حوزه محیط زیست استخدام کنند که نسل سوم خبرنگاران محیط زیست کشور را رقم زد.

بربر در ادامه با بیان این که رسانه ملی اعم از رادیو و تلویزیون در حوزه محیط زیست کم کاری کرده‌اند، گفت: این رسانه‌ها برداشت سیاسی از محیط زیست دارند اما خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها جلوتر از سازمان‌ها و روابط عمومی‌ها هستند. با این وجود در بسیاری رسانه‌ها همچنان آخرین جایگاه برای خبرنگاران محیط زیست است.

این خبرنگار محیط زیست با اشاره به این که در بسیاری رسانه‌ها اگر یک خبر محیط زیستی تیتر یک می‌شود به خاطر تلاش‌های خود خبرنگار است، گفت: یکی از معضلات محیط زیست کشور آن است که خبرنگار اختصاصی محیط زیست نداریم و خبرنگار فعال در حوزه محیط زیست مجبور است در سرویس‌های متعدد دیگر همچون گردشگری و جامعه و حتی حوادث نیز کار کند.

وی در پاسخ به ادعای ضیایی پرور استاد ارتباطات مبنی بر کاهش ضریب نفوذ رسانه‌های جمعی و پر رنگ شدن شبکه‌های اجتماعی، اظهار کرد: در شبکه‌های اجتماعی هم اغلب تولیدکننده اصلی محتوا خبرنگاران هستند. فعال‌ترین اکانت‌های تویتتر و صفحه‌های مجازی از آن خبرنگاران است. اگرچه کلیک‌ها در خبرگزاری‌ها کم شده و تیراژهای روزنامه‌ها کاهش یافته ولی مطالبی که در فضاهای مجازی منتشر می‌شود نیز توسط خبرنگاران تولید شده و از رسانه‌های اصلی بازنشر می‌شود.

بربر در ادامه با اشاره به این که همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها از خبرنگار محیط زیست شاکی هستند، گفت: بخش‌های دولتی و خصوصی همه از خبرنگاران محیط زیست به خاطر فعالیت‌هایشان شکایت دارند. بنابر این خبرنگاران با کم‌ترین پشتیبانی بیش‌ترین تلاش را برای حفظ محیط زیست انجام می‌دهند.

این خبرنگار در ادامه به نحوه برخورد برخی مدیران استانی محیط زیست با خبرنگاران انتقاد کرد و گفت: سازمان محیط زیست باید به مدیران استانی کل کشور دستور دهد که با خبرنگاران ارتباط داشته باشند.

شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست با شعار "اقتصاد سبز اقتصاد مقاومتی" در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران از ششم تا نهم اسفند و با حضور شرکت‌های خارجی از کشورهای آلمان، کره جنوبی، انگلستان، هلند، ایتالیا، دانمارک، چین، سوئد، فنلاند، نیوزلند، فرانسه، ژاپن، روسیه، نروژ، روسیه و اتریش برگزار می‌‌شود.

کد خبر 363267

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha