مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: این فناوری روز به روز گسترش پیدا می کند و از ساختمان سازی گرفته تا فضانوردی و پزشکی را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد.

به کارگیری چاپگرهای سه بعدی از دیدگاه تاریخ علمی یادآور دورانی است که انسان توانست الکتریسیته و مغناطیس را به خدمت خود درآورد.

درست مانند انقلاب صنعتی نخست که بر پایه به کارگیری نیروی بخار و مکانیکی کردن تولید و حرکت شکل گرفت،در دومین انقلاب صنعتی این برق و الکتریسیته بود که پا به میدان گذاشت.

بشر در چنین دورانی به خصوص با ظهور ماکسول، فارادی، تسلا و ادیسون اشتیاق فراوانی به برقی کردن تجهیزات مکانیکی پیدا کرد.

به بیان دیگر انسان در پی آن بر آمد تا هر چیزی را که تا آن زمان با نیروی ماهیچه ای یا مکانیکی کار می کرد الکتریکی کند. نظیر این تحول را اینک می توان در ظهور فناوری نوین پرینترهای سه بعدی مشاهده کرد.

این فناوری روز به روز گسترش پیدا می کند و از ساختمان سازی گرفته تا فضانوردی و پزشکی را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد.

چندی پیش پژوهشگران دانشگاه صنعتی مونیخ TUM و دانشگاه LMU از یک پیشرفت بزرگ در تولید قلب پرینت شده انسان خبر دادند و اعلام کردند که با استفاده از یک روش جدید موفق به پرینت سه بعدی سلولهای زنده قلب شده اند.

اینکه قلب مصنوعی سه بعدی پرینت شده، از سلولهای بنیادی استخوان لگن بیمار گرفته شده و به او پیوند زده شود یک انقلاب بزرگ در پزشکی ایجاد خواهد کرد.

از دیگر سو مدتی پیش آژانس فضایی اروپا ESA اعلام کرد که قصد دارد در طرح های آینده خود با کمک چاپگرهای سه بعدی، در ماه ساختمان سازی کند.

چاپگرهایی که اجزای ساختمانی را با استفاده از مصالح موجود در خود ماه می سازند و نه با مصالح انتقال یافته از زمین. گویا نظیر اشتیاق به الکتریکی کردن همه چیز در جریان انقلاب صنعتی دوم ، اینک بشر به پرینت کردن همه چیز رو آورده است!

منبع:همشهري دانستنيها

کد خبر 363230

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha