همشهری‌آنلاین: عالیم قاسم‌اف خواننده نامدار موسیقی آذری و پرواز همای خواننده ایرانی روز ۱۹ اسفند در تالار بزرگ کشور کنسرت مشترکی خواهند داد.

عالیم قاسم اف و پرواز همای

روابط عمومی این کنسرت ضمن اعلام این خبر به همشهری‌ آنلاین نوشت:عالیم قاسم‌اف به همراه گروه موسیقی‌ خود، دوئت و اجرای کنسرت مشترکی را با پرواز همای و گروه موسیقی مستان به زبان فارسی و آذری و به صورت همزمان، با نام جنجال دو دیوانه، و در زمانی ۹۰ دقیقه‌ای در تالار بزرگ کشور به اجرا خواهند گذاشت.

این اجرای مشترک که برای اولین بار از طرف خواننده‌ مشهور موسیقی آذربایجان با خواننده موسیقی ایرانی، پرواز همای در تهران برگزار می‌شود، و در ادامه اجراهای متفاوتی که گروه مستان و همای در دستور کار قرار داده‌اند.

گروه مستان و پراز همای  پیش از این نیز با بهره‌گیری از ساز‌های موسیقی شرق و غرب در اجراهایی طراحی شده از حضور افرادی چون سلی و شهرداد روحانی ،والتر پرست از بلژیک، انریکو جرولا از ایتالیا  بهره برده بودند.

بر اساس این گزارش ایده و برنامه‌ریزی این اجرای مشترک را پرواز همای انجام داده و  انتخاب اشعار، آهنگ‌ها و ترجمه آن در حدود دو سال به طول انجامیده و کاری زمانبر بوده است.

آهنگسازی و تنظیم قطعات، منحصرا برای این اجرای کنسرت دو نفره طراحی و تمرین شده و توسط گروه موسیقی دو خواننده، نوازندگی و اجرا می‌شود.

عالیم قاسم‌اف از جمله چهره‌های برجسته موسیقی آوازی کشور آذزبایجان است که در  نیم قرن اخیر اجراهای بسیاری در کشورهای اروپایی و‌آمریکایی داشته است.

مؤسسه آوای هنر برگزارکننده این کنسرت بزرگ در تهران است و نشست خبری با حضور هر دو هنرمند برگزار می‌شود که  تاریخ برگزاری دقیق این نشست اطلاع رسانی خواهد شد.

کد خبر 363174

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha