شنبه ۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۱
۰ نفر

همشهری دو - مهدی واعظی: تا به حال به علائمی که روی لباس‌هایتان برای نگهداری از آنها قرار داده‌اند، دقت کرده‌اید؟

شستشوی لباس

 مراحل شست‌وشو و خشك‌كردن لباس از اهميت زيادي در حفظ آن برخوردار است؛ يعني شايد شما با يك اشتباه خيلي ساده در شست‌وشوي لباس‌هايتان، آنها را خراب كنيد. ما معمولا عادت داريم كه همه لباس‌هايمان را با هم و به يك شكل بشوييم، درحالي‌كه اين نخستين اشتباه است. برچسب راهنماي مراقبت از لباس، نوشته تصويري است كه در بسياري از كشورها قراردادن آن روي پوشاك الزامي است. اين برچسب به شما ياد مي‌دهد كه هنگام شست‌وشو، اتوكشي و خشك‌كردن لباس، به درستي با آن رفتار كنيد تا عمر مفيد لباس را افزايش دهيد. اين علائم به 4دسته شست‌وشو، مواد شوينده، خشك‌كردن و اتوكشي تقسيم مي‌شود.

  • علائم مربوط به شوينده‌ها

تميزي لباس برايمان مهم است، به همين دليل از هر راهي براي از‌بين‌بردن كثيفي‌ها و لكه‌هاي روي آنها استفاده مي‌كنيم. در بازار شوينده‌هاي پوشاك هم تنوع بسيار است اما بايد يادمان باشد كه همين شوينده‌ها مي‌توانند باعث خرابي لباس‌ها شوند. يكي از شوينده‌هايي كه نسبت به استفاده از آن براي لباس‌ها حساسيت وجود دارد سفيدكننده‌است. در برچسب راهنماي مراقبت از لباس‌ها، يكي از علائم مهم، مربوط به استفاده از همين شوينده است. شما براي استفاده از سفيد‌كننده حتما بايد به برچسب روي قوطي اين محصول هم نگاهي بيندازيد و از پايه تشكيل‌دهنده آن مطلع شويد.

علائم مربوط به شوینده‌ها

  • علائم مربوط به شست‌وشو

به‌طور كلي 3 روش براي شست‌وشوي همه لباس‌ها وجود دارد؛ شست‌وشوي دستي، شست‌وشو با ماشين و خشك‌شويي. روي برچسب راهنماي مراقبت از لباس، دقيقا مشخص شده كه شما براي تميزكردن لباس مورد نظر بايد از كداميك از اين روش‌ها استفاده كنيد. همچنين كنار اين علامت مهم، علامت ديگري وجود دارد كه نشان‌دهنده درجه آبي است كه بايد براي شست‌وشوي لباس استفاده كنيد. يادتان باشد كه مثلا اگر يك لباس را با دماي بسيار بالاتر از آن چيزي كه مشخص‌شده بشوييد، تقريبا لباس را از بين برده‌ايد. جدول روبه‌رو علائم مربوط به اين موضوع را نشان مي‌دهد.

علائم مربوط به شست‌وشو

  • علائم مربوط به اتوكشي

اتوكشي لباس‌ها هم براي ما ايراني‌ها بسيار اهميت دارد. تقريبا در هر خانه‌اي مي‌توان يك اتو دستي يا جديدا اتوي ميزي پيدا كرد. اما يادمان باشد كه برخي از لباس‌ها به‌هيچ‌وجه نبايد اتو شوند، يعني بايد با دستگاه‌هاي بخاري كه معمولا در خشك‌شويي‌ها موجود است چين و چروك آنها را صاف كرد. يكي از علائم مهم روي برچسب راهنماي مراقبت لباس‌ها همين علامت مربوط به اتوكشي است. خيلي پيچيده نيستند اما نكته مهم، درجه اتو هنگام استفاده است كه برخي از اين علامت‌ها به آن اشاره دارند. جدول روبه‌رو نكات مربوط به اين علامت را نشان مي‌دهد.

علائم مربوط به اتوکشی

  • علائم مربوط به خشك‌كردن

شايد ما در مورد نوع شست‌وشو و استفاده از شوينده‌ها براي لباس‌هايمان كمي دقت نظر داشته باشيم اما بي‌شك خيلي از ما در مورد خشك‌كردن لباس به هيچ نكته‌اي توجه نمي‌كنيم. اگر فضايي براي پهن‌كردن لباس در خارج از خانه داشته باشيم، اولويت اول‌مان آنجاست، وگرنه از بندرخت‌هاي آپارتماني استفاده مي‌كنيم يا مثلا لباس‌هايمان را روي وسايل گرمايشي پهن مي‌كنيم. اما يكي از علائم مهم روي برچسب راهنماي مراقبت از لباس‌ها به همين خشك‌كردن ارتباط دارد كه بسيار متنوع است. براي لباس‌هاي جديد عيد به اين علائم دقت و آنها را رعايت كنيد تا متوجه شويد كه نحوه خشك‌كردن چقدر در حفظ لباس اهميت دارد.

علائم مربوط به خشک‌کردن

کد خبر 363101

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha