سیدراضی نوری : از همان ابتدای بحث یارانه‌ها، قرار بر این شد که مجموعه آسیب‌پذیر افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی کمیته امداد و بهزیستی با هدفمندی یارانه‌ها مشکلات معیشتی‌شان حل شود.

حالا چند سالي مي‌شود كه از هدفمندي يارانه‌ها مي‌گذرد و متأسفانه هدف اصلي و اوليه آن به كلي فراموش شده است.

از همان روز اول، همه دهك‌هاي بالا و پايين به چشم ديده شدند و به فقير و غني يك مبلغ پرداخت شد كه اين روش عين بي‌عدالتي است. كساني را مي‌شناسم كه حتي سالي يك‌بار هم سر به‌حسابي كه يارانه‌هاي‌شان به آن واريز مي‌شود، نمي‌زنند اما در مقابل افراد بسياري در همسايگي‌مان زندگي مي‌كنند كه همه‌روزه انگشت‌شماري مي‌كنند تا زمان پرداخت يارانه‌ها فرابرسد و اين پول ناچيز را به زخم معيشت‌شان بزنند.

خوشبختانه بخشي از اين بي‌عدالتي و بي‌هدفمندي يارانه‌اي، حالا با حمايت مجلس و همت دولت محترم قرار است جبران شود.در برنامه ششم توسعه مهم‌ترين و پر افتخارترين پيشنهادي كه مطرح و با استقبال بي‌سابقه و كم نظيري روبه‌رو شده همين قانون افزايش حقوق نيازمندان و حمايت از حداقل 6ميليون نيازمند جامعه است.با منابع يارانه‌اي كه به اعتقاد بنده اكنون با يك توزيع به دور از عدالت به هدر مي‌رود، نه‌تنها مي‌توان حقوق نيازمندان جامعه را افزايش داد بلكه با استفاده از اين منابع مالي قابل‌ملاحظه نيز مي‌توان فكري به‌حال اشتغال اين افراد آسيب‌پذير كرد تا ريشه‌كني فقر به‌طور اساسي و با برنامه پيش برود.

کد خبر 363071

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha