مجموع نظرات: ۰
جمعه ۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۶
۰ نفر

در پی تشکیل نخستین ترافیک‌های آخر سال، رئیس پلیس ترافیک شهری ناجا از افزایش حضور مأموران پلیس راهور در اطراف مراکز خرید خبر داد.

در روزهاي جاري شهروندان شاهد ترافيك سنگين در بزرگراه‌ها و حتي خيابان‌هاي فرعي شهر نيز هستند. اصلي‌ترين دليل اين اتفاق، روزهاي اسفندماه يا همان روزهاي آخر سال است كه موجب مي‌شود شهروندان تهراني ترجيح دهند براي تسريع در كارها با خودروي شخصي به خريد شب عيد بپردازند كه البته همين امر موجب تشديد ترافيك مي‌شود و معطلي بيشتر آنها در ترافيك را به‌دنبال دارد.

همين امرموجب شد تا پليس برنامه ويژه‌اي براي مديريت ترافيك شهر‌ درنظر بگيرد. سرهنگ قاسميان رئيس پليس ترافيك شهري ناجا درباره طرح‌هاي ترافيكي پليس در اطراف مراكز خريد و اماكن پرتجمع در روزهاي پاياني سال اظهار كرد:‌ طبيعي است هرجا كه با ازدحام جمعيت و افزايش مراجعه‌كنندگان روبه‌رو شويم، پليس نيز به‌منظور نظم‌دهي و تسهيل در رفت‌وآمد شهروندان حضور خواهد داشت و امسال نيز با توجه به نزديكي به روزهاي پاياني سال و افزايش خريدهاي نوروزي مأموران پليس راهور حضور بيشتري در اطراف و محورهاي منتهي به مراكز خريد خواهند داشت.

وي با بيان اينكه هر جا كه نياز باشد، مأموران پليس راهور در آن مستقر خواهند شد، ادامه داد: هم‌اكنون گرچه شلوغي و حضور مردم در مراكز خريد افزايش داشته اما طبيعتا هرچه به روزهاي پاياني سال نزديك شويم، حضور شهروندان در اين مراكز نيز بيشتر خواهد شد، از اين روز تعداد مأموران پليس راهور نيز در روزهاي پاياني سال افزايش بيشتري خواهد داشت.

قاسميان درباره زمان حضور مأموران راهور نيز گفت: تا زماني كه حجم ترافيك و مراجعه‌كنندگان بالا باشد، مأموران راهور نيز در معابر حضور خواهند داشت تا نسبت به روانسازي ترافيك اقدام كنند. رئيس پليس ترافيك شهري ناجا با بيان اينكه مأموران پليس راهنمايي و رانندگي در تمام شهرهاي كشور در آماده‌باش هستند، اظهار كرد:

توصيه ما به شهروندان به‌ويژه در كلانشهرها اين است كه زمان مراجعه خود به مراكز خريد را مديريت كرده و به روزهاي پاياني سال موكول نكنند. همچنين تا جايي كه امكان دارد از وسايل ناوگان حمل‌ونقل عمومي همچون مترو و اتوبوس براي حضور در مراكز خريد استفاده كنند و اگر با خودروي شخصي به اين مراكز مي‌روند نيز ضمن پرهيز از پارك دوبل و توقف در محل‌هاي غيرمجاز حتما با مأموران پليس راهور همكاري لازم را داشته باشند.

کد خبر 363060

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha