همشهری آنلاین: استاندار خوزستان طی سخنانی با اعلام ۱۸۰ هزار هکتار کانون فعال ریزگرد‌ها در این منطقه گفت عوامل انسانی اصلی‌ترین نقش را در فعال شدن کانون‌های گرد و غبار دارند.

ریزگرد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان در جلسه شورای اداری استان خوزستان گفت: در حال حاضر 130 هزار هکتار اطراف شهر و 50 هزار هکتار نیز در منطقه هورالعظیم جزء کانونهای فعال ریزگردها است که بحران های اخیر ریزگردها ناشی از این کانونها بوده است.

وی افزود:برای حل مشکل ریزگرد‌ها و قطعی برق در کوتاه‌مدت، حدود ٦٠٠میلیارد تومان اعتبار نیاز است و این مهم نیازمند برنامه‌ریزی کلان است.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان نیز در این جلسه گفت: انشالله شاهد حل مشکلات ریزگردها در استان باشیم و وزیر جهاد کشاورزی مسئول ارایه گزارش در این خصوص معرفی شده‌اند و از دو هفته گذشته تاکنون با سفرهای خود به استان از همه دستگاههای دولتی و غیر دولتی کمک می گیرند.

آیت الله موسوی جزایری افزود: استان با مشکل خشکسالی مواج شده است و میزان بارندگی در استان بسیار پایین آمده است و براساس بررسی‌ها مشخص شده است کاشت نهال و اجرای طرح استفاده از مالچ‌های گیاهی از مواردی‌اند که اگر اجرا شوند در مورد مقابله با ریزگردها موثر هستند.

کد خبر 363019

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha