جمعه ۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: نماز جمعه ششم اسفند در تهران به امامت آیت‌الله موحدی کرمانی اقامه شد.

موحدی کرمانی آیت‌الله

به گزارش ایرنا، آیت الله محمدعلی موحدی کرمانی در خطبه دوم نمازجمعه تهران افزود: مساله فلسطین، مساله‌ای اسلامی است و اسلام می‌فرماید تسلط کفار بر مسلمانان حرام است.

وی به اهمیت این موضوع برای همه کشورهای اسلامی ادامه داد: همه بدانند مساله فلسطین در راس مسایل جمهوری اسلامی ایران است، منافع ملی منطقه‌ای و سیاسی ما هم به مساله فلسطین گره خورده است.

امام جمعه موقت تهران به تشریح اشغالگری رژیم صهیونیستی در فلسطین پرداخت و افزود: این رژیم با نقشه، مردمی را از وطن خود خارج کرده یا آواره کردند یا کشتند، یا سوزاندند و خود جای آنها نشستند اما نظام جمهوری اسلامی ایران در برابر این حرکت خطرناک و دزدی و جنایت بی‌تفاوت نیست.

آیت الله موحدی کرمانی ادامه داد: ریشه قضیه طرح شیطانی به ابتکار انگلیس است که آمریکا آن را مدیریت کرد؛ بیش از یک قرن پیش طراحی شد و یک نظام جعلی غیرمشروع به وجود آمد.

وی اهداف این طرح را تضعیف اسلام، حکومت‌های اسلامی و علما، تسلط بر منابع عظیم انرژی و نفت و منطقه سوق الجیشی و کاشتن ماده سرطانی در دل کشورهای اسلامی برای رسیدن به اهداف شوم خود دانست.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران تاکید کرد: باید اهداف این نظام غیرمشروع را شناخت و در مقام معالجه برآمد. دشمنان و جبهه کفر و استکبار و نفاق دست به دست هم داده‌اند تا چنین فاجعه ای را پدید آورد ماهم باید متحد باشیم.

  • صهیونیسم، آمریکا و اروپا را فراگرفته است

آیت الله موحدی کرمانی در ادامه خاطرنشان کرد: صهیونیست‌ها در سه مرحله، ابتدا دولت غاصب اسرائیل را تشکیل دادند، در میان مدت، سلطه بر خاورمیانه و تسلط بر نیل و فرات را در دستور کار داشتند و در درازمدت سلطه، نیز به این بهانه که ما قوم برتر هستیم سلطه بر جهان را مد نظر دارند.

وی با بیان این که بسیاری از نهادهای مالی و سیاسی جهانی در اختیار صهیونیست‌ها است، افزود: کنگره آمریکا همواره حامی اسرائیل است، تمام شبکه‌های عمده خبری دنیا دست آنهاست، مراکز عمده مالی و پولی، باشگاه‌های ورزشی، مراکز تولید فیلم مانند هالیوود و ...را هدایت می‌کنند و اسلام هراسی، ایران هراسی، تحریف واقعیات، توهین به رسول اکرم (ص) همه با این ابزارها انجام می‌شود.

  • مقاومت اسلامی پیروز در برابر رژیم صهیونیستی

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی ادامه داد: از نیم قرن قبل، حادثه‌ای روی داد که تمام معادلات را بهم ریخت و آن مقاومت اسلامی بر محور دو واژه جهاد و صبر است.

وی به تاریخچه مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: دو مقاومت قبل از این تشکیل شده بود؛ اولی مقاومت ملی با حضور شهید عزالدین قسام که به دلیل تفرقه داخلی و خیانت‌های خارجی شکست خورد و مقاومت عربی که جمال عبدالناصر (رییس جمهوری مصر 1956 تا 1970) پرچمدارش بود و در جنگ 6 روزه شکست خورد.

آیت الله موحدی کرمانی ادامه داد: اما مقاومت اسلامی که از پیروزی انقلاب اسلامی ایران الهام گرفت، انتفاضه‌ها و پیروزی‌های پی در پی را به دنبال داشت و اسرائیل را مضطرب ساخت. این مقاومت پیروزی‌هایی مانند آزادسازی غزه و جنوب لبنان را به دست آورده است.

وی تاکید کرد: دشمن مرعوب شده تا حدی که اعضای مقاومت را تروریست می‌خواند؛ اما ما می‌گوییم اینها تروریست نیستند بلکه حزب الله هستند و قرآن آنها را غالب و پیروز می‌داند.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران در پایان خاطرنشان کرد: رژیم اسرائیل سرنوشتی جز خواری و نابودی در دنیا و آخرت نخواهد داشت و این سرنوشت را حامیان این رژیم یعنی آمریکا و انگلیس دارند.

  • ساطع شدن گناه از انسان به خاطر نشناختن خدا است

آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی در خطبه نخست نمازجمعه تهران نیز گفت: هر گناهی از انسان ساطع می‌شود به خاطر این است که خدا را نشناخته است ؛ منظور از شناخت خدا، درک کنه ذات الهی نیست بلکه به این معناست که باور کنیم همه امور دست خداست.

وی تاکید کرد: همه چیز دست خداست؛ امام حسین (ع) در عاشورا وقتی خود را برای نبرد سنگین و جهاد کبیر آماده می‌کرد از خدا خواست تا او را یاری کند، این درسی است که باید فراموش نکنیم.

آیت الله موحدی کرمانی ادامه داد: نکته دوم در رابطه با شناخت خدا این است که خدا را با صفات جمالش، ثبوتیه و سلبیه بشناسیم چراکه در این صورت عاشق خدا می‌شویم و عاشق نمی تواند فراق خدا را تحمل کند و برای ما سخت‌ترین مصیبت فراق از خداست.

وی تصریح کرد: چه زشت است که انسان در حال وصال یعنی نماز که از همه چیز جدا می‌شود، باز هم در حال فراق از خدا باشد.

وی به نمازگزاران توصیه کرد تا هرچه که می‌توانند شناخت خدا را قوی‌تر و عمیق‌تر کنند تا به برکت این شناخت از خطر گناه مصون بمانند.

کد خبر 363008

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha