همشهری آنلاین: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ظرفیت پذیرش در رشته‌های مصوب مقطع دکترا برای تمام مراکز اعم از آزاد و غیره را ۵ الی ۷ نفر اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، صبح امروز جمعه (ششم اسفندماه) آزمون دکترای نیمه‌متمرکز (ph.D) در سراسر کشور برگزار شد.

دکتر فرهادی - وزیر علوم، تحقیقات و فناوری - در حاشیه بازدید از حوزه برگزاری آزمون در دانشکده زبان‌ها و ادبیات خارجی دانشگاه تهران در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: ظرفیت پذیرش در رشته‌های مصوب برای تمام مراکز چه دانشگاه آزاد و چه مراکز دیگر پنج الی هفت نفر است.

وی گفت: با برخی از داوطلبان که صحبت کردم از سوالات راضی بودند.

فرهادی خاطرنشان کرد: پس از این آزمون و اعلام نتایج اولیه، دانشجویان برای بررسی سوابق تحصیلی به دانشگاه‌ها معرفی می‌شوند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری همچنین در خصوص برنامه سال آینده وزارت علوم، تصریح کرد: روند کیفی‌سازی و ساماندهی آموزش عالی را دنبال خواهیم کرد. همچنین جایگزینی رشته‌های بین‌تحصیلی با رشته‌های دیگر را در دستور کار قرار خواهیم داد.

فرهادی ادامه داد: از طرفی هدفمندتر شدن آموزش‌های تحصیلات تکمیلی به خصوص در مقطع دکترا را به جدیت پی خواهیم گرفت و هدف رساله دانشجویان باید مشخص باشد.

وی اظهار کرد: همچنین اگر ظرفیت‌ها به صورت بی‌رویه افزایش یابد عملی خلاف محسوب می‌شود از این‌رو کمیته‌ای در وزارت علوم تشکیل شده و درخواست‌های بررسی مسائل مربوط به این موضوع را در دستور کار قرار داده است.

کد خبر 363002

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha