مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۸
۰ نفر

هفتمین دوره المپیاد، پارالمپیاد و فعالیت‌های ورزشی محله‌های تهران با برگزاری مراسم اختتامیه در سالن ۱۲هزار نفری آزادی به‌کار خود پایان داد.

قالیباف

در اين مراسم وزير ورزش و جوانان، شهردار تهران، تعدادي از اعضاي شوراي شهر پايتخت و تعداد كثيري از ورزشكاران پيشكسوت نيز حضور داشتند. شهردار تهران به عنوان سخنران اصلي اين مراسم از نهضت سلامت‌محور پياده‌راه‌سازي‌ طي سال‌هاي اخير سخن گفت. به‌گفته وي با احتساب مجموع پياده‌راه‌ها و مراكز ورزشي شهر تهران، بيش از 2هزار كيلومتر فضا براي قدم زدن در شهر تهران فراهم شده است كه اين ميزان با هيچ دوره‌اي در شهر تهران قابل قياس نيست.

محمدباقر قاليباف در اين مراسم با اشاره به اقدامات صورت‌گرفته براي حمايت از ورزش جانبازان، معلولان و دانش‌آموزان استثنايي شهر تهران تصريح كرد: در 4-3سال اخير تلاش‌هاي زيادي در حوزه تحصيلات عزيزاني كه داراي مشكلات جسماني و حركتي بودند، صورت گرفته است. همچنين براي تندرستي اين عزيزان نيز مراكزي آماده شده كه امكان فعاليت ورزشي اين قشر از جامعه در آن فراهم شده است.

وي تأكيد كرد: يكي از آرزوهاي هميشگي من اين بود كه تلاش كنم فعاليت‌هاي اوقات فراغت در شهر توأم با شادابي، نشاط و تفريح سالم برگزار شود. وي با تأكيد بر تلاش براي آمادگي جسماني، آن را مقدمه يك زندگي روحاني و معنوي دانست و گفت: همواره تلاش كرده‌ايم تا براي ورزش شهر و خصوصا ورزش بانوان گام برداريم. قاليباف افزود: خداوند را شاكرم كه امروز اين توفيق نصيب من شده است تا بعد از يك دهه تلاش، يك رقابت سالم در بيش از 50رشته به‌صورت واقعي و نه شكلي، در همه محله‌هاي شهر تهران شكل مي‌گيرد.

هر سال در چنين ايامي نيز جشن اختتاميه اين تلاش‌ها را براي زندگي بهتر و زيباتر برگزار مي‌كنيم. وي ادامه داد: امروز هر شهروندي با 300متر پياده‌روي از منزل خودش مي‌تواند به يك مركز يا ايستگاه ورزشي دسترسي داشته باشد. اين مهم با زحمت همكاران من در شهرداري تهران محقق شده كه فراهم شدن اين شرايط براي ما افتخار بزرگي است. قاليباف عنوان داشت: اخيرا در 22منطقه شهر تهران، 22پارك مخصوص براي جانبازان و معلولان ايجاد شده كه هم به‌راحتي تردد كرده و هم بتوانند ورزش كنند.

امروز نيز تيم‌هاي دانش‌آموزان معلول در مدارس استثنايي و در محله‌ها مورد حمايت قرار مي‌گيرند كه اين افتخار بزرگي براي ما به‌شمار مي‌رود. وي افزود: اميدوارم در اين شرايط سخت اقتصادي كه سبدهاي خانوار هر روز رو به كاهش مي‌رود، بتوانيم سهم خودمان را در 2بخش ضروري شامل ورزش‌ و مسائل فرهنگي ايفا كنيم و بخشي از نيازهاي جامعه را بدون داشتن امكان مالي فراهم كنيم.

  • برگزاري هفتمين المپياد در 50درشته

هفتمين دوره المپياد و پارالمپياد ورزشي محله‌هاي تهران در 50رشته برگزار شد. در المپياد سال‌جاري يك ميليون و 200هزار نفر شركت كردند. اوج مشاركت ميليوني شهروندان در تفريحات ورزشي در قالب 232عنوان فعاليت تفريحي ورزشي و بالغ بر 15ميليون نفر برنامه در سال برگزار شد.

  • ديگر پروژه‌هاي بزرگ رفاه نمي‌آورند

شهردار تهران صبح روز گذشته نيز به روال هفته‌هاي گذشته با دبيران شوراياري و مديران يكي از مناطق تهران ديدار و گفت‌وگو كرد. محمدباقر قاليباف در جمع شوراياران و مديران منطقه9 حاضر شد و اعلام كرد كه هم‌اكنون شهرداري تهران خارج از وظايف خود سالانه ده‌ها ميليارد تومان به مدارس آموزش و پرورش كمك مي‌كند. ‌

شهردار تهران با اشاره به سوله‌هاي آموزش و پرورش كه در مسير بزرگراه يادگار امام قرار دارد، گفت: ضروري است زمين به قيمت كارشناسي تهاتر شود تا بازگشايي مسير عمومي براي تردد شهروندان صورت گيرد. قاليباف همچنين بر لزوم قبول تهاتر با قيمت كارشناسي از سوي آموزش و پرورش براي احداث ادامه بزرگراه يادگار امام تأكيد كرد و گفت:

در تهران ديگر پروژه‌هاي بزرگ رفاه نمي‌آورد و ما نيازمند فرهنگسازي و كار مينياتوري در مقياس يك يكم هستيم كه باعث آسايش شهروندان خواهد شد. وي با اشاره به محدوديت‌هاي موجود در كنار تمركز جمعيت و كمبود سرانه فضاي سبز در منطقه‌9 تأكيد كرد: حتما شرايط منطقه‌9 نسبت به گذشته خيلي تغيير كرده كه اين تغيير از كارهاي جزيي محله‌ها تا مقياس شهري قابل مشاهده است اما نسبت به عقب‌ماندگي منطقه، نياز به تلاش‌هاي بيشتري داريم.

  • جاي خالي دولت در بافت فرسوده

شهردار تهران در ادامه افزود: هم‌اكنون از نظر رديف اعتباري و كارهاي عمراني مشكلي براي تكميل پروژه‌هاي فرامنطقه‌اي در منطقه9 وجود ندارد و درصورت تكميل تملك‌ها و رفع معارضان، كارها با سرعت دنبال خواهد شد. شهردار تهران با اشاره به رشد نوسازي در بافت فرسوده شهرتهران بيان كرد:

براساس قانون شهرداري تهران موظف است 50درصد از عوارض واحدهاي مسكوني در بافت فرسوده را تخفيف داده و دولت نيز بايد از محل رديف‌هاي عمومي اين مبلغ را به شهرداري تهران پرداخت كند اما اين پول پرداخت نمي‌شود. قاليباف با تأكيد بر اينكه اين تسهيلات شهرداري تهران در بيش از 2هزار و 800هكتار بافت فرسوده شهري به شهروندان اعطا مي‌شود، تأكيد كرد: در اين زمينه نقش شوراياري‌ها، هيأت امنا و افراد صاحب نفوذ و مورد اعتماد محلي بسيار مهم است، چرا كه آنها مي‌توانند در حوزه تجميع واحد‌هاي مسكوني اقدام كنند و كار را پيش ببرند.

صبح ديروز محمدباقر قاليباف در حاشيه نظارت ستادي شهرداري منطقه 9درجمع خبرنگاران حاضر شد و از تملك 10هزار متر زمين براي جبران بخشي از كمبود سرانه‌هاي منطقه 9خبر داد و گفت: قرار شد اين زمين يك هكتاري به سرانه‌هاي خدماتي شامل ميدان ميوه و تره‌بار، فروشگاه شهروند و خدمات جانبي متمركز شود و پس از بررسي‌هاي فني، درصورت نياز ايستگاه آتش‌نشاني نيز در آن احداث شود. وي همچنين از تكميل عمليات محوطه‌سازي‌ ميدان آزادي به‌عنوان دروازه ورودي شهر تهران خبرداد و افزود:

يكي از پروژه‌هاي تأثير‌گذار منطقه9 ادامه بزرگراه يادگار امام‌ به سمت جنوب و پادگان جي است كه هم‌اكنون تملك‌هاي لازم در پادگان انجام شده است و كار احداث بزرگراه در داخل پادگان انجام مي‌شود. شهردار پايتخت افزود: مقرر شد يك بخش از امتداد بزرگراه يادگار امام‌‌ را تا شهريور و بخش ديگر را نيز تا پايان سال 96تكميل كنيم.

وي در ادامه به بازديد‌ خود از يكي از مدارس استثنايي واقع در منطقه 9اشاره كرد و گفت: هم‌اكنون چند سال است كه حمايت‌هاي لازم در حوزه مدارس استثنايي به‌طور جدي از سوي شهرداري تهران دنبال مي‌شود. شهردار تهران از برگزاري نمايشگاه آثار نقاشي دانش‌آموزان معلول و استثنايي در روز افتتاح پلازاي شهري وليعصر‌خبر داد و گفت: در پلازاي شهري ميدان وليعصر‌3هزار متر گالري براي كارهاي هنري درنظر گرفته شده است؛ به همين جهت مقرر شد در روز افتتاح اين پروژه آثار هنري دانش‌آموزان استثنايي را به نمايش بگذاريم و امكان فروش تابلوها براي كمك به‌خود دانش‌آموزان و مدارس استثنايي فراهم شود.

  • تأكيد بر تفكيك زباله از مبدأ

محمدباقرقاليباف ديروز در جمع مديران منطقه 9 تهران بر ضرورت توجه به موضوع تفكيك زباله از مبدا اشاره كرد و گفت: البته تفكيك زباله بايد داراي منطق اقتصادي براي شهروندان باشد تا افراد احساس كنند تفكيك زباله اثري براي آنها خواهد داشت. شهردار تهران عنوان داشت: زماني كه ما شهر را تحويل گرفتيم تهران داراي 70كيلومتر خط مترو بود كه در ابتداي تابستان سال آينده طول خطوط متروي تهران به 300كيلومتر مي‌رسد اما هنوز در فرهنگ پياده و سوار شدن مترو دچار مشكل هستيم.

وي افزود: در بسياري از كشورهاي دنيا با وجود آنكه واگن‌هاي كافي براي جا‌به‌جايي مسافران وجود دارد اما در ساعات پيك تردد، هزينه استفاده از مترو افزايش پيدا مي‌كند. قاليباف با بيان اينكه شهر نيازمند همكاري و مشاركت است و در اين زمينه شوراياري‌ها و هيأت امنا بايد پيشگام باشند، خاطرنشان كرد: در اين شهر افراد برخوردار زيادي تمايل دارند به شهروندان نيازمند كمك كنند كه در اين شرايط ما بايد ارتباط بين آنها را برقرار كنيم.

کد خبر 362965

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha