همشهری انلاین: بیش از ۳۰ هزار نیرو و مامور پلیس که بزرگترین تجمع اعتراضی پلیسی جهان لقب گرفته، در هنگ کنگ گرد هم آمده‌اند.

شکل‌گیری بزرگترین اعتراضات پلیسی جهان در هنگ کنگ

«تا شماری از همکاران خود را که معترضانی از جنبش اشغال مرکز را کتک زده و سپس زندانی شده اند، مورد حمایت قرار دهند.»

به گزارش ایرنا، در جریان جنبش اشغال مرکز در هنگ کنگ در شهریور ماه سال 93 که به «جنبش چتر» نیز مشهور است و حدود سه ماه به طول انجامید، شماری از معترضان از سوی ماموران پلیس مورد ضرب و شتم قرار گرفتند و تعدادی نیز زندانی شدند.

پس از آن واقعه شماری از افسران پلیس که معترضان را کتک زده بودند مورد بازخواست و بازجویی قرار گرفتند و برخی نیز روانه زندان شدند.

گزارش رسانه های منطقه بویژه ساوت چاینا حاکی است که افسران پلیس روز چهارشنبه در حالیکه لباس شخصی بر تن داشتند در مجموعه ورزشی «کولون تونگ» متعلق به پلیس هنگ کنگ تجمع کرده و آزادی همکارانشان را خواستار شده اند.

یکی از معترضانی که از سوی چند پلیس در آن زمان مورد ضرب و جرح قرار گرفت، «کن تسانگ» ۴۱ ساله بود که حالا هفت نفر از مامورانی که در این کار دست داشته اند 2 سال حبس گرفته اند و همین موضوع عصبانیت افسران پلیس را به دنبال داشته است.

این تازه ترین رویداد در منطقه پر تنش هنگ کنگ است که به رغم اینکه یک بازار مالی آزاد در دنیا به حساب می آید همیشه به دلیل وجود جنبش های حامی دمکراسی و تضادهای بین گروه های مختلف و از جمله دولت مرکزی چین صحنه تنش های سیاسی بوده است.

این اتفاق و تجمع در شرایطی شکل می گیرد که به نوشته روزنامه گلوبال تایمز چین، دونالد تسانگ رهبر سابق هنگ کنگ هم از سوی دادگاه به دلیل سوء استفاده از مقامش در این منطقه و همچنین پرونده دریافت رشوه به هفت سال زندان محکوم شده است.

گروه های مختلف از نیروهای پلیس در تجمع اعتراضی امروز خود همچنین اقدام به جمع آوری کمک ها و اعانات از سوی سازمان ها و مردم برای کمک به آزادی این هفت افسر پلیس کرده اند.

این بزرگترین تجمع نیروهای پلیس هنگ کنگ در ۴۰ سال گذشته به حساب می آید. قبل از این در ۲۸ اکتبر سال ۱۹۷۷ هزاران مامور پلیس این منطقه بر ضد اقدامات کمیسیون مبارزه با فساد هنگ کنگ دست به اعتراضات گسترده ای زدند که بعضا به خشونت نیز کشیده شد.

کد خبر 362956

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha