همشهری آنلاین: جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از آزمایش موفق مین های جهنده ضد بالگرد صاعقه و ضد نفر سجیل دررزمایش پیامبر اعظم (ص)۱۱ خبر داد.

مین‌های جهنده

به گزارش ایرنا، سردار سرتیپ پاسدار عبدالله عراقی این مطلب را در جمع خبرنگاران در منطقه عمومی رزمایش اعلام کرد و با اشاره به ویژگی های مین جهنده ضد بالگرد صاعقه گفت: این سلاح قابلیت پرتاب تا ارتفاع 500 متر و انهدام انواع بالگرد و پرنده‌های دشمن را دارد.

وی توضیح داد: رزمایش پیامبر اعظم (ص)11 نیروی زمینی سپاه که با حضور یگانهای مختلف این نیرو اعم از قرارگاه ثامن الائمه (ع)، لشکر مردم پایه 5 نصر و واحدهای تخصصی توپخانه، زرهی، پهپاد، پدافند و هوانیروز از دوم اسفندماه با شلیک راکتهای پیشرفته و مدرن در کویر مرکزی ایران آغاز شده بود از صبح امروز در مرحله نهایی دنبال شد و با دستیابی به تمامی اهداف از پیش تعیین شده به پایان رسید.

جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه سناریوی این رزمایش براساس یک عملیات واقعی طرح ریزی شده بود،افزود: انجام عملیات دفاع سخت، اجرای آتش سنگین توپخانه، اجرای کمین و اقدام علیه خودروهای انتحاری، انجام عملیات تعقیب هلی برن و پشتیبانی هوایی توسط بالگرد از جمله اقدامات صورت گرفته در مرحله نهایی رزمایش پیامبر اعظم (ص)11 بود که با موفقیت به انجام رسید.

رزمایش پیامبر اعظم (ص) 11 نیروی زمینی سپاه که از روز(دوشنبه 2 اسفند) با پرتاب راکت های پیشرفته و هوشمند و نقطه زن در کویر مرکزی ایران و با رمز مقدس «یا رسول الله یا رسول الله یا رسول الله» و با شعار «نمایش اقتدار و امنیت پایدار» با حضور یگان های توپخانه، پدافند، پهپاد، پیاده و هوانیروز نیروی زمینی سپاه آغاز شده بود، امروز (چهارشنبه 4 اسفند) با دستیایی کامل به اهداف مورد نظر پایان یافت.

کد خبر 362951

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha