چهارشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۴:۳۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: چربی خون بالا خطر بیماری‌های قلبی را بالا می‌برد. در نتیجه بهتر است از مصرف برخی مواد غذایی که احتمال افزایش کلسترول را دارند بپرهیزید.

  • خامه

اگر چربی خونتان خیلی بالاست از مصرف خامه خودداری کنید. این ماده غذایی حاوی چربی‌های اشباع شده است که برای سلامتی مضر هستند.

  • پیراشکی‌ها و شیرینی‌جات خامه‌ای

پیراشکی

افرادی که چربی خون بالایی دارند باید از مصرف پیراشکی‌ها و غیره خودداری کنند. این شیرینی‌جات صنعتی حاوی میزان زیادی چربی‌های اشباع شده است و برای سلامتی خوب نیست.

  • گوشت قرمز

کلسترول بالا یکی از عوامل اصلی بیماری‌های قلبی عروقی است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند برای کنترل کلسترول بد خون مصرف گوشت قرمز و بخصوص گوشت‌های چرب را کاهش دهید. از مصرف گوشت‌های فراوری شده مانند سوسیس، کالباس، هات داگ و غیره اکیداً خودداری کنید. برای افرادی که کلسترول بالایی دارند مصرف ماهی و غذاهای گیاهی گزینه‌های مناسبی است.

  • کله پاچه، جگر

مغز، زبان، جگر و به طور کلی امعاء و احشاء، کلسترول بیشتری در مقایسه با گوشت قرمز دارند. بنابراین افرادی که می‌خواهند کلسترولشان را کنترل کنند باید از مصرف آن‌ها خودداری کنند. مغز، قلوه و جگر به ترتیب بیشترین میزان کلسترول را دارند.

جگر

  • محصولات لبنی پرچرب

برخی از متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند که مصرف گوشت قرمز یا حتی سفید به همراه محصولات لبنی نباشد. چون هر دو دارای چربی‌های اشباع شده هستند که نباید با هم ترکیب شوند. به عنوان مثال مصرف همزمان این‌ها مانع از جذب خوب آهن می‌شود. با وجود اینکه محصولات لبنی سرشار از کلسیم هستند اما می‌توان این ماده معدنی را از طریق سبزیجات، آجیل‌ها و غلات نیز تأمین کرد. همچنین می‌توان از آب معدنی‌های حاوی کلسیم نیز استفاده کرد.

  • کره

کره تقریباً در اکثر غذاها استفاده می‌شود و اگر کلسترول خونتان بالاست بهتر است از آن بپرهیزید. این ماده غذایی حاوی کلسترول بد است. سعی کنید به جای کره از روغن های گیاهی مانند روغن زیتون استفاده کنید.

کره

  • نتیجه‌گیری

در نهایت این که اگر کلسترول خونتان بالا است رعایت بهداشت زندگی، ورزش منظم، آشپزی به سبک رژیم مدیترانه‌ای، مصرف ماهی بیشتر، مصرف غذاهای گیاهی و مصرف محدود گوشت برای شما مناسب است.

منبع: تبيان

کد خبر 362793

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha