علی‌اصغر محمدی: پلاسکو هر چه تلخی داشت، حالا قرار است یک شیرینی هم داشته باشد؛ نه به چهارشنبه‌سوری!

کمپین نه به چهارشنبه سوری

اين عنوان موجي است كه از همان روزهاي ابتداي حادثه با امضاي پيمان‌نامه دانش‌آموزان يك كلاس، پيمان‌نامه‌اي كه طبق آن قول داده‌اند به پاس قدرداني از زحمات آتش‌نشانان، دور چهارشنبه‌سوري امسال را خط بكشند، آغاز شد. از آن روزها تا‌كنون، خبرهاي حادثه پلاسكو كمرنگ‌تر شده اما حمايت از اين جريان همچنان ادامه دارد. دانش‌آموزان حامي اين موضوع مي‌گويند چهارشنبه‌سوري امسال ديگر از ترقه‌هايي كه خطرناك است؛ استفاده نمي‌كنند تا آتش‌نشان‌ها راحت باشند و خسته نشوند. بسياري از دانش‌آموزان كشور از اين حركت خودجوش و تحسين‌برانگيز حمايت كرده‌اند. اين دانش‌آموزان، قول و قرار‌شان را مكتوب مي‌كنند و تصاوير پيمان‌نامه‌هاي آنها در شبكه‌هاي اجتماعي هم منتشر مي‌شود. همين روزهاست كه كمپين تحريم مواد محترقه در چهارشنبه‌سوري امسال فراگيرتر هم بشود.

  • حمايت آموزش و پرورش

عهد و پيمان دانش‌آموزان يك كلاس براي استفاده نكردن از مواد محترقه، نه‌تنها از سوي ديگر دانش‌آموزان مورد استقبال قرار گرفته بلكه آموزش و پرورش هم قرار است قدر اين اتفاق را بداند. مديركل فرهنگي و هنري وزارت آموزش و پرورش در اين‌باره به همشهري مي‌گويد:«ما از اين حركت زيبا و خودجوش دانش‌آموزان حمايت مي‌كنيم و اينكه دانش‌آموزان پرچمدار چنين حركت ارزشمندي شده‌اند، قابل تقدير است.» علي اكبرزاده با تاكيد بر اينكه تجربه نشان داده در مدارس حركت‌ها و فعاليت‌هايي كه توسط فرهنگيان و دانش‌آموزان و به‌صورت خودجوش شكل مي‌گيرد، به‌مراتب تأثيرگذاري بيشتري دارد، توضيح مي‌دهد: اميدواريم با اين حركت دانش‌آموزان امسال چهارشنبه‌سوري كم‌خطر و حتي بي‌خطري را تجربه كنيم. اين خواسته آموزش و پرورش است و هر سال بر اين موضوع تأكيد مي‌كنيم.»

مجيد مهدوي مدير يكي از دبيرستان‌هاي شهر تهران هم اين حركت را نشانه بلوغ فكري دانش‌آموزان و رشد فكري آنها مي‌داند و مي‌گويد: «اين موج فرصت بسيار خوبي براي حذف خرافات چهارشنبه‌سوري است. به‌نظرم بايد همه از اين جريان حمايت كنند. خيلي بخشنامه و دستور‌العمل هم نمي‌خواهد. بايد خود اولياي مدرسه دست به‌كار شوند. » آموزش و پرورش تجربه موفق استفاده از ظرفيت دانش‌آموزي در كاهش تلفات تصادفات رانندگي را دارد. شايد اين تجربه تكرار شود؛ اين بار در كاهش تلفات چهارشنبه‌سوري....

  • دانش‌آموزان قول مي‌دهند

«به نام خداوند مهربان، ما دانش‌آموزان پايه چهارم(401)‌ دبستان دكتر علي شريعتي پيمان مي‌بنديم كه در شب چهارشنبه‌سوري از ترقه استفاده نكنيم و آرامش را به آتش‌نشانان و مردم شهرمان هديه بدهيم.» اين متن نامه‌ بچه‌هاي كلاس چهارم دبستان دكتر شريعتي سبزوار بود كه بعد از انتشار در فضاي مجازي با استقبال ديگر دانش‌آموزان هم همراه شد.

کد خبر 362754

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha