دوشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۴
۰ نفر

انسیه شاه‌حسینی: اتفاق‌های تلخی که این روزها در برخی استان‌های کشور رخ داده تأثر و تأسف هر ایرانی را برمی‌انگیزاند، در این میان اما آنچه بر استان خوزستان رفته و می‌رود تأسفی مضاعف را درپی دارد.

انسیه شاه‌حسینی

مردم قهرمان خوزستان در زمان جنگ چه مصيبت‌ها كه نكشيدند و در دفاع از خاك ايران چه حماسه‌ها كه نيافريدند و روا نيست كه امروز چنين وضعيت ناگواري را تحمل كنند. خوزستان سرزمين نفت است. روزگاري كشاورزي‌اش پررونق بود و خاكش حاصلخيز. خوزستان قهرمان، سال‌ها با بي‌توجهي مواجه بوده؛ بي‌توجهي كه در ادوار مختلف و دولت‌هايي كه آمدند و رفتند وجود داشته و همچنان امتداد يافته است.

امنيت و آسايشي كه امروز داريم محصول رشادت‌هايي است كه خوزستان محل رخ دادنش بوده. خوزستان سرزمين دراماتيكي است؛ جايي كه رزمندگان و گل سرسبدشان شهدا در آن حضور داشتند. به‌عنوان آخرين نقطه ديدارشان با زندگي و هنوز كه به خوزستان مي‌روي مي‌تواني نشانه‌هاي خون‌هاي پاكي كه بر اين خاك ريخته شده و عطر دفاع مقدس و شهداي گلگون‌كفن را حس كني. به ياد بياوريم رشادت‌هاي رزمندگان را و ايستادگي مردم خوزستان را.

به ياد بياوريم زماني را كه 71نقطه اهواز بمباران و شهر غرق خون شد. روا نيست كه مردم اين استان شهيدپرور و مقاوم چنين زير غبار بي‌توجهي و فراموشي قرار گيرند. مصايب خوزستان يك‌شبه كه نازل نشده، اينها حاصل دوران طولاني غفلت است. حالا شاهد حضور دولتمردان در خوزستان و شكل‌گيري اقداماتي جبراني هستيم. حالا كه وضعيت استان صداي همه را درآورده تازه مسئولان يادشان افتاده خوزستاني هم هست و اين استان جز نفتي كه سرمايه اصلي كشور را تأمين مي‌كند، مردماني هم دارد؛ مردماني نجيب كه در بدترين شرايط زندگي مي‌كنند؛

خوزستاني كه هنوز خاطره‌ها دارد از حماسه‌هايي كه در 8 سال دفاع مقدس رقم خورد و كلي روايت ناگفته از آن دوران هست كه بايد نقل شوند. اين ظلم مضاعف است كه خوزستان قهرمان و مقاوم چنين گرفتار مشكلات شود. مردمي كه در بسياري از اوقات سال گرماي بالاي 50 درجه را تحمل مي‌كنند دلشان خوش است كه زمستان مي‌توانند نفس راحتي بكشند و حالا زمستان را هم بايد با ريه‌هايي كه از خاك پر شده سپري كنند.

از هر خوزستاني كه سؤال كنيد مي‌گويد بعد از سپري‌شدن آبان اينجا گلستان مي‌شود. امسال اما گلستان براي خوزستاني‌ها جهنم شد. حالا هر روز خبر مي‌رسد كه دولت در حال انجام دادن اقداماتي براي رفع مشكلات استان است. اميدوارم اين اقدامات مقطعي نباشد. هرچند كه حالا هم قدري دير شده و بايد زودتر از اينها به فكر مردم رنج‌كشيده و باوفاي خوزستان مي‌بودند؛ زودتر از اينكه نفس‌ها در اهواز و ديگر شهرهاي استان به شماره بيفتد...

  • نويسنده و كارگردان سينما
کد خبر 362750

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha