دوشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۷
۰ نفر

یک روز پس از پایان نهمین جشنواره تجسمی فجر، گمانه‌زنی‌ها به واقعیت پیوست و مدیرکل هنرهای تجسمی معاونت هنری وزارت ارشاد یکی از پست‌های حساس خود را از دست داد.

موزه

به گزارش همشهري، مجيد ملانوروزي كه از مدت‌ها پيش زمزمه كنار گذاشته‌شدن او از سرپرستي موزه هنر‌هاي معاصر تهران به گوش مي‌رسيد، سرانجام ناچار شد به همان پست مديركلي بسنده و حكم سرپرستي موزه را به نام معاون خود صادر كند. هر چند به‌نظر مي‌رسد اگر ملانوروزي در انتخاب ميان 2گزينه مختار بود، شايد حضور در موزه هنرهاي معاصر را ترجيح مي‌داد.

به هر حال، علي‌محمد زارع كه از 92 سمت معاون دفتر هنرهاي تجسمي را بر عهده داشت و پيش از آن هم معاون دفتر آموزش و توسعه فعاليت‌هاي هنري بود، از اين پس سرپرست موزه هنرهاي معاصر تهران خواهد بود. ماجراي جنجالي تصميم معاون هنري وزير ارشاد و مديركل تجسمي براي ارسال تعدادي از آثار ارزشمند گنجينه موزه به اروپا با ورود سيدرضا صالحي‌اميري طبق برنامه تعيين‌شده پيش نرفت و پيامد آن، گرفتن مديريت موزه هنرهاي معاصر از ملانوروزي بود؛ سمتي كه در 4دولت گذشته همزمان در اختيار مديركل تجسمي وزارت ارشاد بود.

گرچه زمزمه‌هاي تغيير در اركان معاونت هنري از اواخر دي جدي‌تر شده بود اما وزير ارشاد براي اين تغيير تا پايان جشنواره تجسمي فجر صبر پيشه كرد و علي مرادخاني هم ناچار شد براي سست‌تر نشدن پايه‌هاي ميز مديريت خود در معاونت هنري، زارع را به سرپرستي موزه هنرهاي معاصر بگمارد.

کد خبر 362721

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha