دوشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۵
۰ نفر

همزمان با قطعی شدن نمایش ۴ فیلم در اکران نوروز، رئیس شورای صنفی نمایش از تعیین قیمت بلیت سینماهای ممتاز با توافق سینمادار و پخش‌کننده به شکل هفتگی خبر داد.

سینما

به گزارش همشهري، چند روز از آغاز نمايش عمومي «خوب، بد، جلف» در سينماها مي‌گذرد؛ نخستين تجربه كارگرداني پيمان قاسمخاني كه در جشنواره سي‌وپنجم حضوري موفق داشت و حالا در اكران نوروزي هم به مرز فروش يك ميليارد توماني فقط در 4روز نزديك شده است. خوب، بد، جلف در حالي بدون رقيب در گيشه مي‌تازد كه از يكي، دو هفته آينده ديگر فيلم‌هاي اكران نوروز وارد گردونه رقابت مي‌شوند و طبعا از فروش روزانه آن كاسته مي‌شود.

براساس تصميم شوراي صنفي نمايش، فيلم‌هاي سينمايي «سه بيگانه»، «ماجراي نيمروز» و «يك روز به‌خصوص» در 3سرگروه ديگر اكران نوروز96 روي پرده مي‌روند. در اين ميان، رقابت آخرين ساخته يك كارگردان مهاجر (مهدي مظلومي) بهترين فيلم جشنواره سي‌وپنجم فجر به كارگرداني محمدحسين مهدويان و تازه‌ترين تجربه كارگرداني همايون اسعديان، رئيس شوراي صنفي نمايش مي‌تواند جذاب و هيجان‌انگيز باشد. هر چند از همين امروز هم مي‌توان پيش‌بيني كرد تقريبا تمام گزينه‌ها براي حضور در جايگاه دوم جدول پرفروش‌ها تلاش مي‌كنند.

  • ابهام در سرنوشت گشت2

روز گذشته خبري در فضاي مجازي بين علاقه‌مندان سينما دست به‌دست مي‌شد با اين مضمون كه يك منتقد پرنفوذ در ديدار با برخي نمايندگان مجلس «گشت2» سعيد سهيلي را فيلمي مستهجن توصيف كرده و آن را براي خانواده‌ها غيرقابل نمايش دانسته است. به اين ترتيب و در شرايطي كه تصور مي‌شد تكليف قسمت دوم فيلم موفق «گشت ارشاد» براي اكران نوروز در جلسه اخير شوراي صنفي نمايش مشخص شود، خبري از گشت2 نشد. گرچه شايد نمايش 3فيلم طنز سه بيگانه، گشت2 و خوب، بد، جلف در اكران نوروز چندان به مصلحت نباشد.

  • در انتظار 2گزينه ديگر

با قطعي شدن نمايش 4فيلم در اكران نوروز، 2سرگروه سينمايي منتظر مشخص شدن نتيجه رايزني‌ها براي انتخاب 2گزينه ديگر هستند. «رگ خواب» حميد نعمت‌الله و «آباجان» هاتف عليمرداني گزينه‌هاي اجتماعي و البته تلخ هستند و از ميان 12فيلمي كه نام‌شان پيش‌تر اعلام شده بود، مي‌توان به‌احتمال نمايش «فِراري»، «هاري» «آشوب»، «كارگر ساده نيازمنديم»، «زرد» و «بدون تاريخ، بدون امضا» هم اشاره كرد.

  • چند مصوبه شوراي صنفي

علاوه بر روشن شدن نام 4فيلم اكران نوروز، از چهارشنبه همين هفته چند فيلم تازه‌وارد گردونه نمايش مي‌شوند. «هلن» اميرحسين ثقفي از فردا روي پرده مي‌رود و فيلم‌هاي «شاباش» و «چهار اصفهاني در بغداد» هم به‌دليل رسيدن به كف فروش، سينماهاي خود را به «ماحي» و «افسونگر» مي‌دهند؛ فيلم‌هايي كه از آخرين يكشنبه بهمن روي پرده رفتند و فروش آنها در اين مدت چنگي به دل نزده است؛ ضمن اينكه قرار است پس از اكران نوروز، سينما آفريقا از سرگروه‌هاي سينمايي حذف شود و جاي خود را به سينما قدس بدهد.

  • تغيير قيمت بليت

در آخرين جلسه شوراي صنفي نمايش مقرر شد قيمت بليت پايه سينماها نسبت به سال گذشته تغيير نكند اما بهاي بليت سينماهاي ممتاز بين 10 تا 20هزار تومان متغير باشد. به اين ترتيب، سينماداران و پخش‌كننده‌ها براساس موقعيت جغرافيايي سالن‌هاي سينما و فيلمي كه روي پرده رفته نسبت به تعيين بهاي بليت تصميم مي‌گيرند و بر سر قيمت به توافق مي‌رسند. اين قيمت كه بايد به تصويب شوراي صنفي نمايش هم برسد، به شكل هفتگي تعيين و اعلام مي‌شود و بالا و پايين شدن آن به نوبت نمايش فيلم در صبح و عصر و شب مرتبط نخواهد بود؛ اين خبري است كه همايون اسعديان در مقام رئيس شوراي صنفي نمايش روز گذشته اعلام كرد.

کد خبر 362716

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha