همشهری آنلاین: شبکه چهار سیما برای نوروز ۹۶، ۱۴ فیلم از آثار سینمای جهان را در قالب برنامه «گیشه» پخش می‌کند. اسامی این فیلم‌ها در حالی دوم اسفند ماه اعلام شده است که صداوسیما در اتفاقی مثبت و البته کم‌سابقه، یک ماه مانده به نوروز فیلم‌هایش را اعلام می‌کند.

سینما

به گزارش ایسنا، پخش آثار سینمایی بنام جهان از صداوسیما خصوصا در ایامی مثل نوروز، عادت خوشی بود که در سال‌های اخیر به دست فراموشی سپرده شده بود، اما نوروز ۹۶، شبکه چهار سیما برخی از آثار سینمایی جهان که تاکنون از شبکه‌های سیما پخش نشده‌اند و نامزد و دریافت‌کننده جوایز اسکار و جشنواره‌های بین‌المللی شده‌اند را پخش می‌کند.

در برنامه «گیشه» که برای نوروز امسال تهیه‌ و تولید شده است، علاوه بر پخش فیلم‌های روز سینمای جهان، به نقد و بررسی آنها نیز پرداخته می‌شود.

فیلم سینمایی «پیرمرد صدساله‌ای که از پنجره بیرون پرید و ناپدید شد» که قرار است نوروز ۹۶ از شبکه چهار راهی  آنتن شود، توسط فلیکس هرنگرن کارگردانی شده و هالوک بیلگینر و میلیسا سوزن در آن ایفای نقش کرده‌اند. این فیلم نامزد دریافت اسکار بهترین گریم و برنده ۶ جایزه اروپایی و نامزد جایزه گویا برای بهترین فیلم اروپایی شده است.

همچنین فیلم «هتل بزرگ بوداپست» به کارگردانی وس اندرسون و بازی رالف فاینس، برنده چهار جایزه اسکار بهترین موسیقی فیلم، بهترین طراحی صحنه، بهترین گریم و بهترین طراحی لباس در اسکار ۲۰۱۶۶ شده است. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: در سال ۱۹۳۰ که دولتی فاشیست درحال قدرت‌گرفتن است و شعلهٔ جنگ درحال روشن‌شدن، هتل بزرگ بوداپست به‌واسطهٔ تلاش فراوانِ مهمان‌دارن خود، به یکی از برترین تفریحگاه‌های اروپا تبدیل می‌شود و در این میان داستان‌هایی به وجود می‌آید.

فیلم سینمایی «مریخی» نیز نامزد هفت جایزه اسکار، برنده جایزه گلدن گلوب برای بهترین جلوه‌های ویژه و نامزد  دریافت جوایز متعدد دیگر شده است. در خلاصه این فیلم آمده است: فضانوردی به نام «مارک واتنی» (با بازی مت دیمون) در کرهٔ مریخ سرگردان و گرفتار می‌شود. او باید تمام قابلیت‌های خود را به‌کار بگیرد تا به مرکز کنترل پرواز در کرهٔ زمین وضعیت خود را اطلاع داده و تقاضای کمک بکند. درحالی که او برای بقای خود در مریخ درگیر مشکلات است، ناگهان دچار حادثه می‌شود و دوستانش برای نجات او تلاش می‌کنند و اتفاقات جالبی رقم می‌خورد.

«مردی که بی‌نهایت را می‌شناخت»، «صفحه حوادث»، «برف شکن»، «پیرمرد صدساله‌ای که از پنجره بیرون پرید و ناپدید شد» (نامزد دریافت اسکار بهترین گریم، برنده شش جایزه اروپایی و نامزد جایزه گویا برای بهترین فیلم اروپایی)، «هتل بوداپست» (برنده چهار جایزه اسکار بهترین موسیقی فیلم، بهترین طراحی صحنه، بهترین گریم و بهترین طراحی لباس در اسکار ۲۰۱۶)، «به ترتیب خروج از صحنه» (نامزده ۱۰جایزه اروپایی)، «آواز غروب» (برنده جایزه بهترین جلوه‌های فیلم بفتا و نامزد دریافت ۱۰ جایزه دیگر)، «نهم آوریل» (نامزد ۲جایزه در جوایز سینمایی روبرت)، «روز ملی»، «سیارک»، «آدمکش» (نامزد جایزه بفتا برای بهترین فیلم غیر انگلیسی)، «بوگوی»، «مریخی» (نامزد ۷ جایزه اسکار، برنده جایزه گلدن گلوب برای بهترین جلوه‌های ویژه و نامزد دریافت ۱۱۶ جایزه دیگر) و  «مدیترانه» (نامزد دریافت جایزه منتقدین جشنواره کن) از جمله فیلم‌های سینمایی هستند که در نوروز امسال از شبکه چهار سیما پخش می‌شوند.

پخش برنامه «گیشه» از ۲۹ اسفند ماه سال ۹۵ آغاز و تا ۱۳ فروردین‌ماه سال ۹۶ ادامه می‌یابد.

کد خبر 362698

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha