همشهری آنلاین: لایپزیگ، تعقیب‌کننده شماره ۱ بایرن مونیخ، در پایان هفته ۲۱ بوندس‌لیگا به پیروزی رسید. در این هفته ۵۰ هزارمین گل تاریخ بوندس‌لیگا نیز به ثمر رسید. دورتموند، هوفن‌هایم و بایر لورکوزن از جمله تیم‌های موفق این هفته بودند.

RB Leipzig
  • آگسبورگ یک - بایر لورکوزن ۳

پیکارهای هفته ۲۱ بوندس‌‌لیگا شامگاه جمعه (۱۷ فوریه / ۲۹ بهمن) با دیدار آگسبورگ مقابل بایر لوکوزن آغاز شد. دیدار دو تیم پس از ۹۰ دقیقه با پیروزی ۳ بر یک لورکوزنی‌ها به پایان رسید. نخستین گل این دیدار را کریم بالعربی در دقيقه ۲۳ بازی به ثمر رساند. این ۵۰ هزارمین گل تاریخ بوندس‌لیگا محسوب می‌شد. چیچاریتو، ستاره مکزیکی بایر نیز با زدن ۲ گل یکی از چهره‌های درخشان این مصاف بود.

  • هرتا برلین یک - بایرن مونیخ یک

حساس‌ترین دیدار هفته ۲۱ بوندس‌لیگا بعد از ظهر شنبه (۱۸ فوریه / ۳۰ بهمن) میان هرتا برلین و بایرن مونیخ انجام گرفت. مصاف دو تیم که در حضور نزدیک به ۷۵ هزار تماشاگر در ورزشگاه المپیک برلین برگزار شد، پس از ۹۰ دقیقه تلاش و دوندگی با تساوی یک بر یک خاتمه یافت.

بایرن مونیخ اگرچه در نیمه نخست این دیدار تیم برتر میدان بود، اما نتوانست انسجام دفاعی هرتا برلین را متزلزل کند. پایتخت‌نشین‌های هرتا در مقابل توانستند یکی از معدود فرصت‌های خود را به گل بدل کند. وداد ایبیزوویچ، مهاجم بوسنیایی هرتا در دقیقه ۲۱ توپ را درون دروازه پیشتاز بوندس‌لیگا جای داد. نیمه اول با همین نتیجه یک بر صفر به سود هرتا برلین به پایان رسید.

سرخ‌پوش‌های مونیخ نیمه دوم را نیز پرجنب‌وجوش آغاز کردند و در تلاش تشدید فشار بر میزبان خود بودند. بایرن در نیمه دوم نیز چند موقعیت گلزنی داشت، اما نتوانست دروازه هرتا را باز کند. این پیکار می‌رفت که با نتیجه یک بر صفر به سود برلینی‌ها خاتمه یابد که روبرت لواندوفسکی، مهاجم لهستانی بایرن لحظاتی پیش از به صدا درآمدن سوت پایان، گل تساوی را به ثمر رساند و منجی تیمش شد.

  • بوروسیا دورتموند ۳ - ولفسبورگ صفر

بوروسیا دورتموند که همواره از پشتیبانی حدود ۸۰ هزار تماشاگر در دیدارهای خانگی بهره می‌برد، در پی جریمه‌ای که از سوی فدراسیون فوتبال آلمان به خاطر سوءرفتار شماری از هوادارانش وضع شده بود، این بار ناگزیر شد، بخش جنوبی ورزشگاه خود را خالی بگذارد. زردپوش‌های دورتموند با وجود این توانستند با نتیجه ۳ بر صفر ولفسبورگ را شکست دهند و جای خود را در رده‌ سوم جدول تثبیت کنند.

  • هوفن‌هایم ۲ - دارمشتات صفر

تیم هوفن‌هایم که در فصل جاری خوش درخشیده، هفته ۲۱ لیگ دسته اول آلمان را با موفقیت پشت سر گذاشت و با نتیجه ۲ بر صفر دارمشتات را شکست داد. آندری کراماریچ، مهاجم هوفن‌هایم با زدن دو گل (دقایق ۶۴ و ۹۰) یکی از چهر‌های برتر این دیدار بود. هوفن‌هایم در حال حاضر در مکان چهارم جدول رده‌بندی به سر می‌برد.

  • ماینتس صفر - وردر برمن ۲

وردر برمن یکی از برندگان بزرگ پیکارهای هفته ۲۱ بود. این تیم توانست با نتیجه ۲ بر صفر میزبان خود، ماینتس را مغلوب کند و با سه امتیاز به خانه بازگردد. گل‌های سفیدپوشان برمن را گنابری و دلانی در دقایق ۱۶ و ۲۳ به ثمر رساندند.

  • آینتراخت فرانکفورت صفر - اینگولشتات ۲

یکی از نتایج غافلگیرکننده پیکارهای هفته ۲۱ میان تیم‌های آینتراخت فرانکفورت و اینگولشتات حاصل شد. فرانکفورتی‌ها که در فصل جاری عملکردی موفق از خود به نمایش گذاشته و از تیم‌های بالای جدول محسوب می‌شوند، علی‌رغم برخورداری از امتیاز میزبانی با نتیجه ۲ بر صفر از اینگولشتات (تیم رده ۱۷ جدول) شکست خوردند و سه امتیاز مهم از دست دادند.

  • هامبورگ ۲ - فرایبورگ ۲

هامبورگ که در هفته‌های اخیر موفقیت‌هایی نسبی را تجربه کرده، در هفته ۲۱ بوندس‌لیگا میزبان فرایبورگ بود. دیدار میان دو تیم پس از ۹۰ دقیقه با تساوی ۲ بر ۲ به پایان رسید. آرون هانت، مهاجم هامبورگ که نخستین گل تیمش را در این دیدار به ثمر رسانده بود، ۲ دقیقه مانده به پایان بازی برای زدن ضربه پنالتی پشت توپ قرار گرفت، اما دروازه‌بان فرایبورگ با مهار این ضربه سبب شد که تیمش یک امتیاز به دست آورد.

هامبورگ- فرایبورگ

  • بوروسیا مونشن‌گلادباخ یک - آر. بی. لایپزیگ ۲

در نخستین دیدار باقیمانده هفته ۲۱ بوندس‌لیگا تیم آر. بی. لایپزیگ توانست با نتیجه ۲ بر یک از سد میزبان قدرتمند خود، بورورسیا مونشن‌گلادباخ بگذرد. پیکار دو تیم بعد از ظهر یکشنبه (۱۹ فوریه / اول اسفند) در حضور بیش از ۵۱ هزار تماشاگر برگزار شد.

مونشن‌گلادباخ در این دیدار اگر از لحاظ مالکیت توپ و شمار حملات تیم برتر میدان بود، اما در استفاده از موقعیت‌های به‌دست‌آمده نسبتا ضعیف عمل کرد. لایپزیگ در مقابل توانست با هوشیاری و انسجام دو بار دروازه میزبان خود را باز کند و با سه امتیاز به خانه برگردد. گل پیروزی ۲ بر یک لایپزیگ در دقیقه ۵۵ توسط ورنر به ثمر رسید.

  • اف ث کلن یک - شالکه یک

پیکارهای هفته ۲۱ بوندس‌لیگا عصر یکشنبه با دیدار اف ث کلن و شالکه خاتمه یافت. مصاف دو تیم پس از ۹۰ دقیقه تلاش و دوندگی با تساوی یک بر یک به پایان رسید. به این ترتیب تیم کلن در فصل جاری در خانه خود هرگز شکست نخورده است. سفیدپوش‌های کلن در حال حاضر در رده ۷ قرار دارند. شالکه نیز رده ۱۰ جدول را به خود اختصاص داده است.

 

کد خبر 362673

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha