همشهری آنلاین: مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان با توجه به بارندگی های شدید و بروز سیلاب در برخی مناطق، آخرین وضعیت سدها و راه های استان کرمان را تشریح کرد.

به گزارش مهر، محسن صالحی در اين باره اظهار کرد: تخلیه اطراف سد نساء بم از دیشب صادر شد و امروز هم دوباره هشدار دادیم و عملا از یکی دو ساعت پیش سد تعریض کرد و کار خودش را انجام می دهد.

وی افزود: سد بافت هنوز سر ریز نشده و سد جیرفت پرنشده و به مرحله سرریز نرسیده است و فقط آب منطقه ای اعلام کرده فردا دریچه تخلیه سد را باز خواهد کرد.

صالحی عنوان کرد: به ساکنان کنار رودخانه ها توصیه می کنیم که حتما از حریم رودخانه ها و حاشیه آنها فاصله بگیرند و امروز شاهد بودید که یک نفر برای گرفتن عکس سلفی از خود به کنار رودخانه دلفارد جیرفت رفته و زیر پایش خالی شد و به رودخانه افتاده و هنوز هم مفقود است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان بیان کرد: ما تخلیه استراری در منطقه گسترده ای به غیراز حاشیه رودخانه ها در سطح استان نداشته ایم.

  • ادامه بارش ها تا ظهر فردا

وی تصریح کرد: بارش ها هنوز تا فردا ظهر در سطح استان کرمان ادامه دارد و مردم باید خود نکات ایمنی را رعایت کنند.

صالحی افزود: راه های اصلی مسدود شده در سطح استان کرمان نداریم اما در محور سیرجان به سمت کرمان در قسمتی از آن محدوده ترافیکی ایجاده کرده ایم.

وی ادامه داد: به دلیل بارندگی و احتمال تخریب یک پل، از این مسیر اجازه عبور به خودروهای سنگین را نداده ایم و به وسیله پلیس راه و اداره راهداری اطلاع رسانی شده و خودروهای سنگین را از مسیر جایگزین هدایت می کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان گفت: خوروهای سبک از این مسیر به حرکت خود ادامه می دهند حتی ممکن است اگر شرایط ایجاب کند از تردد خودروهای سبک از این مسیر جلوگیری شود.

وی یادآور شد: در حال حاضر مشکل خاصی در عبور خودروهای سبک نیست و اطلاعیه های تخصصی از طریق پلیس راه و راهداری اعلام خواهد شد.

کد خبر 362397

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha