جمعه ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۷
۰ نفر

به لطف فیلم‌هایی چون «قطار بوسان»، صادرات صنعت فیلمسازی کره‌جنوبی در سال ۲۰۱۶ با ۸۲ درصد افزایش به رقم ۱۰۱ میلیون دلار رسید.

سینما

به گزارش همشهري از اسكرين ديلي، شوراي فيلم كره اعلام كرد اين رشد خيره‌كننده مديون استقبال مردم از تريلر زامبي‌زده يون سانگ-هو است كه از مهم‌ترين محرك‌ها و معرف‌هاي سينماي كره در خارج از مرزهاي اين كشور بوده است؛ ضمن اينكه حضور گسترده پروژه‌هاي فيلمسازي در خاك اين كشور آسيايي را مي‌توان به نوعي صادرات خدمات فني از سينماي محلي به منطقه دانست.

اگر فقط رقم فروش فيلم‌هاي كره‌اي را در ديگر نقاط دنيا در نظر بگيريم، به 44ميليون دلار مي‌رسيم كه با افزايش 49درصدي نسبت به سال گذشته به بالاترين رقم در يك دهه اخير رسيده است. قطار بوسان كه نخستين‌بار بهار امسال در جشنواره كن به نمايش درآمد، به 156كشور ازجمله فرانسه، آمريكا، ژاپن، چين و هند فروخته شد و توليد نسخه انگليسي‌زبان آن هم در دستور كار قرار گرفته است.

ديگر فيلم‌هاي موفق سال گذشته صنعت سينماي كره‌جنوبي درام تاريخي «نديمه» ساخته پارك چان-ووك و «شيون» نا هونگ جين هستند. شبكه‌هاي نتفليكس و آمازون هم براي نخستين‌بار وارد چرخه خريد و فروش فيلم‌هاي كره‌اي شدند و به‌ترتيب حق پخش جهاني «پاندورا» و نديمه را از آن خود كردند.

سينماي كره سال گذشته ميلادي كمي بيش از 57ميليون دلار از عرضه خدمات فني به پروژه‌هاي خارجي سود كرد كه بيشترين ميزان از سال2011بود. نكته جالب توجه، استفاده 99درصدي پروژه‌هاي چيني از خدمات فني كره‌اي‌هاست. درآمد گيشه كره‌جنوبي از اكران فيلم‌ها در سال 2016با حدود 2درصد افزايش نسبت به سال پيش از آن به يك‌ميليارد و 500ميليون دلار رسيد و سهم فيلم‌هاي داخلي از اين رقم 54درصد بود. در مجموع 116ميليون و 500كره‌اي سال 2015به سينما رفتند و هر شهروند اين كشور كمي بيش از 4بار در سالن تاريك فيلم ديد.

کد خبر 362328

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha