همشهری آنلاین: وجود گیاهان آپارتمانی در محل کار موجب دور ماندن هوای بد از ریه‌ها می‌شود.

بهبود کیفیت تنفسی محل کار با گیاهان آپارتمانی

به گزارش خبرنگار مهر، محققان توصیه می‌کنند اگر قرار است ساعات طولانی را در محل کار سپری کنید باید تا حدامکان آن را تبدیل به محیطی سالم نمایید. بدین منظور چند گیاه آپارتمانی در اتاق کارتان قرار دهید.

جودی هلمر، کارشناس باغبانی، در این باره می‌گوید: «مبلمان، اثاثیه یا لوازم داخلی، مصالح ساختمانی و محصولات پاک کننده مورد استفاده در اتاق کار می‌توانند آلاینده‌های داخلی را در فضای اتاق منتشر کنند.»

وی در ادامه می‌افزاید: «کیفیت هوای داخل اتاق تحت تاثیر آلاینده‌های بیرونی نظیر گرده‌ها، باکتری‌ها و کپک‌های قارچی است. ممکن است هوای داخلی اتاق به دلیل عدم وجود تهویه مناسب، بخصوص اگر در یک ساختمان قدیمی باشد، بد باشد.»

به گفته هلمر، گیاهان خانگی و خاک گلدان‌شان می‌توانند به عنوان یک فیلتر طبیعی هوا عمل کرده و اکسیژن بیشتری در اتاق کارتان ایجاد کنند.

حتی نتایج یک تحقیق نشان داده است وجود گیاهان آپارتمانی موجب کاهش ابتلا به بیماری‌های نظیر سرماخوردگی و گلودرد و همچنین استرس شده و میزان بهره وری کاری را افزایش می‌دهد.

اما به گفته کارشناسان برخی گیاهان بهترین کارآیی را در تهویه هوا دارند که مهم‌ترین آنها عبارتند از گل چمچه‌ای یا برگ‌قاشقی (Peace Lily)، گیاه عنکبوتی یا گندمی (Spider plant)، گربرا دیزی (Gerbera Daisy)، پوتوس طلایی (Golden pothos) و نخل پروانه (Areca palm).

کد خبر 361901

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha