همشهری آنلاین: فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: توان دفاعی جمهوری اسلامی ایران کاملا صلح طلبانه است و موید این ادعا، تاریخ روشن ما و رویدادهای منطقه است.

حسن شاه صفی

به گزارش روابط عمومی نیروی هوایی ارتش، امیر سرتیپ خلبان حسن شاه صفی در مراسمی که به مناسبت روز نیروی هوایی ادامه داد: این در حالی است که در همین ایام شاهد بمباران و کشتار مردم مظلوم یمن با استفاده از مستشاران خارجی و تخصیص بودجه های نظامی نجومی هستیم.

فرمانده نیروی هوایی ارتش با حساس برشمردن منطقه غرب آسیا و وجود منافع بسیار زیاد کشورها در این نقطه راهبردی گفت: جمهوری اسلامی ایران باید ضمن حضوری مقتدر و اتخاذ سیاستی استقلال طلبانه در این منطقه، الگویی جهانی از یک کشور مستقل را ارایه کند تا با تکیه بر خودکفایی و خوداتکایی تا حد امکان از بهترین سامانه های آفندی روز دنیا برخوردار باشد.

امیر شاه صفی گفت: در همین راستا نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تلاش می کند تا روابط نظامی شایسته ای با ارتش های کشورهای دوست و برادر برقرار و سهمی موثر در مسیر توسعه صلح و امنیت منطقه ای و جهانی ایفا کند که در این خصوص، آماده برگزاری رزمایش های مرکب و انعقاد تفاهمنامه با کشورهای منطقه و سایر کشورهاست.

فرمانده نیروی هوایی ارتش همچنین دربخش دیگری ازسخنانش اظهار کرد: لغو روادید و عدم پذیرش اتباع هفت کشور مسلمان جهان در کنار استثنا کردن متهمان ردیف اول حملات ساختگی 11 سپتامبر حاکی از عمق کینه توزی و غیر قابل اعتماد بودن زمامداران آمریکاست.

وی اظهار کرد: تحولات سیاسی اخیر ایالات متحده، نگرانی های جهانی را در خصوص سرعت گرفتن خشونت و نژادپرستی سازمان یافته از خاستگاه عمده ناامنی های جهان یعنی آمریکا افزایش داده است.

وی افزود: کارنامه دولت گذشته ایالات متحده نیز روشن تر از دولت فعلی آن نیست و سوابق بدعهدی های ایالات متحده در اجرای برجام و اعمال تحریم های جدید به بهانه دستاوردهای موشکی، پرهیز رئیس جمهور سابق این کشور از وتوی طرح تمدید قانون تحریم ایران (ISA) و موارد متعدد دیگر از جمله مصادیق عهد شکنی و دشمنی آمریکاست که پشت ژست مردم فریبانه دموکراسی و ابرقدرتی جهان نمایان شده است.

کد خبر 361729

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha