همشهری آنلاین: دبیر علمی ایمپلنت پانزدهمین کنگره بین‌المللی انجمن جراحان دهان، فک و صورت ایران بر ضرورت انتخاب و ارزیابی بیماران برای جراحی‌های ایمپلنت تأکید کرد.

ایمپلنت

به گزارش مهر، دکتر فهیمه اخلاقی، در آغاز پانزدهمین کنگره بین‌المللی انجمن جراحان دهان، فک و صورت ایران در هتل المپیک تهران گفت: بیماری که برای جراحی ایمپلنت‌ انتخاب می‌شود، باید از لحاظ داشتن بیماری‌های عمومی و زمینه‌ای، مورد بررسی قرار بگیرد؛ به عبارتی جراح باید درک صحیحی از وضعیت بیمارش برای گذاشتن ایمپلنت داشته باشد، تا چنانچه علاوه بر ایمپلنت راه‌های دیگر درمانی وجود داشته باشد، استفاده کند.

وی افزود: همیشه لازم نیست بی‌دندانی را با ایمپلنت پر کنیم، بنابراین انتخاب نوع بیمار برای جراحی ایمپلنت موضوعی است که با شواهد کافی می‌بایست مورد توجه همکاران جراح قرار گیرد.

دبیرعلمی ایمپلنت پانزدهمین کنگره بین‌المللی انجمن جراحان دهان، فک و صورت ایران ادامه داد: یک جراح باید بداند پیوند استخوان برای بیمارانی که ایمپلنت می‌گذارند چه عوارضی را ایجاد می‌کند و چگونه باید بتواند از بروز عوارض جلوگیری کند و یا چنانچه بیمار دچار عوارض ناشی از جراحی شد، روش‌های درمانی را به کار گیرد.

اخلاقی در خصوص به کار بردن تمهیدات لازم هنگام قرار دادن ایمپلنت در ناحیه‌ای که سینوس بزرگ است، افزود: یک جراح باید بتواند در ناحیه‌ای که سینوس بزرگ است، فضای کافی برای قرار دادن ایمپلنت پیدا کند.

وی تصریح کرد: انجام رادیوگرافی پیش از قرار دادن ایمپلنت، موضوع حساس و مهمی است که می‌بایست مورد توجه جراحان قرار گیرد.

دبیر علمی ایمپلنت پانزدهمین کنگره بین‌المللی انجمن جراحان دهان، فک و صورت ایران، انجام رادیوگرافی‌های مختلف و سی‌تی‌اسکن‌های معمولی، به جراح این امکان را می‌دهد که راه‌حل‌های بهتر و مناسب‌تری برای گذاشتن ایمپلنت و پروتز انتخاب کند.

اخلاقی با اشاره به اینکه گذاشتن چند تا ایمپلنت در فک بدون دندان از جمله نکات حائز اهمیت در رشته جراحی دهان، فک و صورت است، گفت: برای اینکه به لحاظ پروتز دچار مشکل نشود، می‌بایست به نکات علمی ایمپلنت توجه داشت.

کد خبر 361506

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha