چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون آموزشی وزیر علوم ضمن اشاره به اینکه حدود ۸۵ درصد جمعیت دانشجویی با پول درس می‌خوانند، گفت: اندک اعتبار دانشگاه‌های دولتی که فکر می‌کردیم اختصاص پیدا کند، حذف شد.

به گزارش فارس، دكتر مجتبی شریعتی نیاسر، معاون آموزشی وزیر علوم در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل موسسات غیرانتفاعی وزارت علوم، تحقيقات و فناوري افزود: بخش غیردولتی باید از الگوي کشورهای پیشرفته در این زمینه استفاده و بهره بگیرد. در حال حاضر 4 میلیون و 400 دانشجو داریم که نشان‌دهنده قابلیت‌های ما در بخش خصوصی است؛ همچنین انگیزه افراد نیز در این بخش بالاست. سرمایه و گذشت نیز در این بخش زیاد است اما در بخش دولتی چنین نیست.

معاون آموزشی وزیر علوم خاطرنشان کرد: اندک اعتباری که از جدول 14 فکر می‌کردیم برای دانشگاه‌های دولتی تامین شود لغو شد؛ بنابراین بخش دولتی نمی‌تواند پاسخگوی نیازها باشد. 85 درصد جمعیت دانشجویی در بخش خصوصی هستند و با پول درس می‌خوانند. این نشان می‌دهد که جامعه ما پتانسیل این را دارد که در بخش غیردولتی ورود پیدا کند و بخش دولتی توان این همه مراجعات را ندارد؛ به همین دلیل باید به بخش خصوصی توجه شود.

شریعتی نیاسر یادآور شد: در بخش غیردولتی باید کیفیت مورد توجه قرار گیرد. اتحادیه موسسات غیرانتفاعی لازم است سازوکار را تعیین کند و در این بخش ورود جدی داشته باشد تا ارتقای کیفی در این موسسات انجام شود.

معاون آموزشی وزیر علوم گفت: سطح‌بندی موسسات غیرانتفاعی برای ایجاد بستر کیفیت در مراکز غیردولتی است و می‌خواستیم به نوعی حمایت از بخش خصوصی هدفمند شود که این نوع هدفمندی حمایت از دولت نیز هست. باید به شاخص‌ها توجه کنیم و امیدواریم سهم بخش غیردولتی در آمار آموزش عالی بالا ببریم.

وی با اشاره به بخش آموزش‌های آزاد نيز گفت: آموزش‌های آزاد یک ارزش در جامعه است اگر توسعه پیدا کند خوب است منتهی در عرصه اجرا نباید خلط مبحث شود بلکه باید این موسسات ماموریت‌گرا باشند و ما نیز حمایت از آنها را یک هدف می‌دانیم.

کد خبر 361486

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha