همشهری آنلاین: فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) با اشاره به مشکلاتی که در پی پرواز تعداد کوادکوپتر در آسمان تهران ایجاد شده، گفت: کارگروهی در سطح کشوری و لشکری در این زمینه تشکیل شده تا موضوع اعطای مجوزهای لازم جهت واردات، خرید و استفاده از این نوع پرنده‌ها را بررسی کند.

به گزارش ايسنا، امیر فرزاد اسماعیلی ارتش در حاشیه مراسم تجلیل از حماسه آفرینان عملیات والفجر 8 در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره پرواز برخی پهبادها در آسمان‌های تهران که منجر به ایجاد برخی مشکلات برای پدافند هوایی شده است، اظهار کرد: نخستین موضوعی که درباره این نوع پرنده‌ها مطرح است مسائل امنیتی مربوط به آنهاست. این نوع پرنده‌ها باید مانند موبایل رجیستری شوند تا ما متوجه شویم چه کسانی آنها را می‌خرند و برای چه مقاصدی از این نوع پرنده‌ها استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به کاربردهای مختلف ریزپرنده‌ها در سطح شهر، گفت: ممکن است این نوع پرنده‌ها برای مسائل تجاری یا زیست محیطی مورد استفاده قرار بگیرند. در همه این شرایط باید مجوزهای لازم اخذ شود.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی ارتش تأکید کرد: مسئولان باید نسبت به این موضوع فکر کنند و راهکاری بیندیشند تا مشکلی برای پدافند هوایی این کشور ایجاد نشود.

اسماعیلی در ادامه درباره راه‌های ساقط کردن این نوع پرنده‌ها، اظهار کرد: راه‌های متفاوتی برای ساقط کردن ریزپرنده‌ها در آسمان‌های شهر وجود دارد اما زمانی که درباره تهران صحبت می‌کنیم باید به تعدد پروازهای ورودی، خروجی و مسائل دیگر نیز توجه کنیم.

وی اظهار کرد: مسائل مربوط به جنگ الکترونیک به گونه‌ای است که زمانی که سوار هواپیما نیز می‌شوید از شما می‌خواهند که موبایل‌های خود را جهت جلوگیری از ایجاد اختلالات رادیویی و الکترونیکی خاموش کنید.

وی تأکید کرد: باید جلوی مزاحمت‌های این نوع پرنده‌ها گرفته شود تا مسائل اضافه‌ای برای پدافند هوایی ایجاد نشود.

کد خبر 361473

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha