همشهری آنلاین: تشعشعات درون یک رآکتور آسیب‌دیده در نیروگاه انرژی هسته‌ای فوکوشیما دایچی که شش سال قبل در اثر سونامی سه رآکتور آن دچار نشتی شد، اکنون به بالاترین میزان خود رسیده است.

تشعشعات رآکتور هسته‌ای فوکوشیما به بالاترین میزان از سال ۲۰۱۱ رسید

به گزارش ایرنا، شرکتTepco که مسئولیت اداره این نیروگاه را برعهده دارد اعلام کرد میزان تشعشعات درون رآکتور شماره 2 این نیروگاه به 530 واحد در ساعت رسیده که بسیار بالاتر از اندازه‌گیری‌های قبلی است. این اتفاق موجب افزایش فشارها برای انهدام نیروگاه توسط Tepco شده است. این در حالی است که فرآیند انهدام نیازمند همکاری هزاران نفر در یک بازه زمانی چهل ساله است.

تنها یک واحد تشعشع می‌تواند موجب بیماری و تهوع شود. اگر این میزان به 5 واحد برسد، نیمی از افرادی که در معرض آن قرار گرفته‌اند ظرف مدت یک ماه جان خود را از دست می‌دهند و 10 واحد از تشعشعات موجب مرگ افراد ظرف چند هفته می‌شود.

علاوه بر این، تحلیل تصاویر هوایی نشان‌دهنده ایجاد سوراخی در شبکه فلزی زیر لوله‌های فشار رآکتور شماره 2 است.

این سوراخ که یک متر قطر دارد احتمالا در اثر ذوب شدن سوخت هسته‌ای در پی آسیب دیدن سیستم خنک‌سازی پشتیبان نیروگاه در سونامی سال 2011 ایجاد شده است.

بر اساس برآورد دولت ژاپن، انهدام این نیروگاه، پاک‌سازی محیط اطراف آن، پرداخت غرامت و ذخیره‌سازی ایمن زباله‌های هسته‌ای مجموعا 150 میلیارد پوند هزینه دارد.

کد خبر 361036

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha