همشهری‌آنلاین: رئیس‌ جمهور چاد اعلام کرد به دلیل نداشتن پول، انتخابات پارلمانی این کشور برگزار نخواهد شد.

 ادریس دبی، رئيس‌جمهور چاد با اعلام این خبر گفت، کشورش با بحران مالی مواجه است و نمی‌تواند هزینه لازم برای برگزاری انتخابات پارلمانی را تامین کند به همین دلیل انتخابات تا اطلاع ثانونی ملغی خواهد بود.

چاد از سال 2015 برای برگزاری این انتخابات برنامه‌ریزی می‌کند اما تاکنون نتوانسته آن را برگزار کند.

دبي گفت: وقتی ما می‌گوییم نمی‌توانیم انتخابات پارلمانی برگزار کنیم به خاطر نبود امکانات و نداشتن پول است و ما کاری از دستمان بر نمی‌آید. هرگاه به منابع لازم دست یافتیم می‌توانیم انتخابات پارلمانی را برگزار کنیم.

به گزارش ایسنا به نقل از اسکای نیوز عربی،او همچنین گفت که گروه تروریستی بوکوحرام که حوزه نفوذ خود را از نیجریه به کشورهای همسایه از جمله چاد گسترش داده بودند دیگر به انتها رسیده است.

ادریس دبی ادامه داد: بوکوحرام تمام شد و اگر به طور کامل هم کارش یکسره نشده باشد، باید بگویم که بسیار ضعیف شده است. نیروهای ما همراه دیگر هم‌پیمانان توانسته‌اند این گروه تروریستی را تا حد زیادی ازپای درآوردند و برای پایان دادن به وجود آن به طور کامل در منطقه، همچنان تلاش می‌کنند.

پایین آمدن قیمت نفت و نیز فعالیت گروه‌های تروریستی به ویژه بوکو حرام باعث شده چاد با مشکل شدید کمبود بودجه مواجه شود و در تامین ابتدایی‌ترین نیازهای خود عاجز است.

کد خبر 360900

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha