همشهری آنلاین: وسیله جدیدی موسوم به UVC (نوعی نور ماوراءبنفش) به بیمارستان‌ها در مبارزه با باکتری‌های مقاوم به دارو در اتاق بیماران و بروز عفونت‌های جدید کمک می‌کند.

بیمارستان

به گزارش مهر، مطالعه جدید انجام شده توسط مرکز سلامت دوک آمریکا نشان می‌دهد دستگاه‌های UVC می‌توانند انتقال چهار ابرویروس مهم را تا ۳۰ درصد کاهش دهند.

درحال حاضر برخی بیمارستان‌ها علاوه بر عفونت‌زدایی استاندارد شیمیایی برای نابودی باکتری‌های خطرناک احتمالی نظیر MRSA (استافیلوکوک اورئوس مقاوم به متی سیلین) از دستگاه‌های UVC استفاده می‌کنند اما تحقیق در مورد تاثیر و کارآمدی این دستگاه‌ها هنوز در مراحل مقدماتی است.

این یافته‌ها مخصوص بیمارانی است که در اتاقی بستری شده اند که قبلا بیماری با محیط کشت مثبت یا عفونت ناشی از اُرگانیزم مقاوم به دارو تحت درمان بودند.

دوریک اندرسون، محقق اصلی این مطالعه با ۲۱ هزار بیمار، در این باره می‌گوید: «برخی از این میکروب‌ها می‌توانند تا مدت‌ها، حتی بعد از ترخیص بیمار دارای ارگانیزم از اتاق و تمیز شدن آنجا، در محیط باقی بمانند و بیمار بعدی در آن اتاق احتمالا در معرض آن قرار گیرد.»

این آزمایش از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ در ۹ بیمارستان انجام شد. محققان دریافتند در اتاق‌های خالی استفاده شده از دستگاه ساطع کننده نور UVC به مدت ۳۰ دقیقه، موج نور توانست با اختلال در DNA باکتری‌ها، آن‌ها را نابود کند.

کد خبر 360610

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha