همشهری آنلاین: عمران خان، رهبر اپوزیسیون در پاکستان از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا،خواست ورود پاکستانی‌ها را هم به آمریکا ممنوع کند.

IMRAN

ترامپ با صدور فرمانی جنجال‌برانگیز ورود شهروندان هفت کشور ایران، عراق، لیبی، سومالی، سودان، سوریه و یمن را برای مدت ۹۰ روز به آمریکا ممنوع کرده است.

به نوشته بیزنس استاندارد عمران خان، بازیکن سابق مشهور کریکت، در تظاهرات حزب مخالف دولت - تحریک انصاف- در روز یکشنبه ۲۹ ژانویه (۱۰ بهمن) در شهر ساهیوال پاکستان ممنوعیت ورود شهروندان این کشورهای عمدتا مسلمان را به آمریکا محکوم کرد و ایران را به خاطر اقدام تلافی‌جویانه‌اش در منع ورود آمریکایی‌ها به این کشور ستود.

عمران خان گفت: «می‌خواهم به هم‌وطنان پاکستانی‌ام بگویم دعا می‌کنم که دونالد ترامپ صدور ویزا را برای ما هم ممنوع کنند.» و استدلال کرد که این اقدام باعث جلوگیری از فرار مغزها از پاکستان می‌شود.

او جوانان تحصیل‌کرده و خبره پاکستانی را تشویق کردِ که برنامه‌‌هایشان برای سفر به آمریکا برای آینده اقتصادی بهتر را رها کنند و به جای آن بر ساختن پاکستان متمرکز شوند.

رینس پریبوس، رئیس کارکنان کاخ سفید روز یکشنبه در مصاحبه‌ای با تلویزیون سی‌بی‌اس این احتمال را مطرح کرد که پاکستان نیز وارد فهرست هفت کشوری شود که مهاجرت از آن‌ها به آمریکا ممنوع است.

پریبوس گفت: «شما می‌توانید به کشورهای دیگری که مشکلات مشابه دارند مانند پاکستان و سایر کشورها اشاره کنید- شاید لازم باشد ما این ممنوعیت را گسترش دهیم.»

کد خبر 360493

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha