یکشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: سخنگوی سازمان ایمنی غذای اروپا (EFSA) اعلام کرد که هشدارش درباره خطرات بهداشتی ناشی از روغن پالم و روغن‌های گیاهی دیگر را دوباره بررسی خواهد کرد.

palm

به گزارش رویترز در ماه مه گذشته EFSA که مستقر در ایتالیا است، اعلام کرد که روغن پالم هنگامی که در دمای بالای ۲۰۰ درجه سلسیوس تصفیه می‌شود، نسبت به سایر روغن‌های گیاهی مقدار بیشتر مواد آلاینده بالقوه سرطان‌زا تولید می‌کند. اما این سازمان توصیه نکرد که مصرف‌کنندگان خوردن آن را متوقف کنند.

این هشدار در ایتالیا باعث واکنش مصرف‌کنندگان بر ضد غذاهای حاوی روغن پالم شد و بزرگ‌ترین سوپرمارکت زنجیره‌ای این کشور به نام کوپ را برانگیخت که روغن پالم را تحریم کند.

باریلا، بزرگ‌ترین تولیدکننده نان و سایر غذاهای تنوری، نیز پس از این اعلام نظر EFSA روغن پالم را محصولاتش حذف کرد، اما شرکت فررو سازنده شکلات‌های مالیدنی نوتلا یک کارزار تبلیغاتی برای دفاع از مصرف این روغن به راه انداخت.

دانشمندان EFSA در این بررسی دوباره گزارش سازمان جهانی بهداشت (WHO) و سازمان غذا و کشاورزی سازمان ملل (FAO) در ماه نوامبر را در نظر خواهد گرفت.

WHO و FAO خطر بالقوه مشابهی را درباره مواد آلاینده تولیدشده در حین تصفیه روغن‌های گیاهی اعلام کردند، اما نگرانی کمتری درباره قرار گرفتن مشتریان در معرض برخی از این مواد ابراز کردند.

کد خبر 360210

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha