جمعه ۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۲
۰ نفر

۸ روز از آغاز سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر فجر می‌گذرد؛ رویدادی که همچون سال‌های گذشته با فراز و فرودها، نقدها و تمجیدها و حواشی رو‌به‌رو بوده

تئاتر فجر

و حالا با برگزاری مراسم معرفی برگزیدگان بخش‌های عکس، پوستر، نمایشنامه و پژوهش، تا ۳روز دیگر با برگزاری اختتامیه اصلی در تالار وحدت به پایان راه می‌رسد.

  • تماشاگر دائمي تئاتر

به گزارش همشهري، نكته قابل تامل در 8روز گذشته غيبت علي مرادخاني، معاون هنري وزير ارشاد در روزهاي اول تا پنجم بود كه سرانجام به جشنواره آمد و در چند روز اخير به يكي از تماشاگران ثابت نمايش‌هاي ايراني و خارجي تبديل شد. حضور سردار محمدرضا نقدي، معاون فرهنگي سپاه در ميان تماشاگران تماشاخانه ايرانشهر و تالار حافظ هم از ديگر نكات جالب اين دوره است. به‌نظر مي‌رسد كه سردار جزو علاقه‌مندان جدي تئاتر است و تقريبا هر روز براي تماشاي يك نمايش به ايرانشهر يا حافظ مي‌رود.

برخي نمايندگان مجلس هم در اين چند روز مهمان تئاتر فجر شدند و به تماشاي نمايش‌هايي چون «ماتريوشكا» پارسا پيروزفر، «ناسور» افسانه زماني و... نشستند. سيدرضا صالحي‌اميري روز هفتم نمايش «پستو» از بيجار را ديد و سپس در جمع خبرنگاران از افزايش بودجه 10ميليارد توماني تئاتر در سال آينده خبر داد.

  • تجليل از يك شهيد تئاتري

آغاز جشنواره تئاتر فجر امسال با حادثه تلخ پلاسكو همراه شد و به همين دليل، ستاد جشنواره و هنرمندان تئاتر با حضور در ايستگاه 48آتش‌نشاني به شهيدان اين واقعه اداي احترام كردند. در روزهاي نخست هم حال و هواي نمايش‌ها با احترام به شهداي آتش‌نشان همراه بود. قرار است در مراسم اختتاميه جشنواره كه 12بهمن ساعت 18:30 در تالار وحدت برگزار مي‌شود، از مقام شهيد مسعود تواضع تقدير مي‌شود؛ هنرمندي كه در سال‌هاي اول انقلاب حضوري پررنگ در عرصه تئاترداشت.

  • نگاهي به بخش بين‌الملل

هميشه يكي از بخش‌هاي مورد انتقاد تئاتر فجر در تمام اين سال‌ها، بخش بين‌الملل و انتخاب نمايش‌هاي آن بوده است. امسال با وجود نقدهايي كه به برخي نمايش‌ها وارد شده، آثاري چون «همسرايي يتيمان» از لهستان و برخي نمايش‌هاي محيطي خارجي توانستند اجراهايي موفق داشته باشند تا جايي كه كار به اجراي ويژه رسيد. در هفتمين روز جشنواره 200نفر از صبح تا عصر در تالار اصلي به اوديسه‌خواني مشغول شدند و نمايش محيطي «كوري» هم روزهاي 10و 11بهمن ساعت 19در محوطه پاركينگ تالار وحدت اجرا مي‌شود.

  • يك گردهمايي زيبا

يكي از برنامه‌هاي جنبي جشنواره تئاتر فجر امسال، گردهمايي هنرمندان كانون نابينايان و ناشنوايان در محوطه باز تئاتر شهر بود. در اين گردهمايي، هنرمندان كانون به اجراي موسيقي و نمايش پرداختند كه با تشويق حاضران همراه شد. حميدرضا آذرنگ به نمايندگي از هنرمندان تئاتر در اين برنامه حضور داشت.

کد خبر 360084

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha