جمعه ۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: رییس جمهور جدید گامبیا پس از روزها انتظار برای به دست گرفتن پست ریاست جمهوری، بلاخره توانست وارد این کشور شود.

رییس جمهور منتخب گامبیا وارد کشورش شد

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری سی ان ان، قرار بود آداما بارو در 19 ژانویه در بانجول پایتخت گامبیا قدرت را به دست گیرد اما به دلیل خودداری یحیی جامع، رییس جمهور پیشین از تحویل قدرت به بارو، وی در سنگال حضور داشت.

زمانیکه هواپیمای حامل او در فرودگاه این کشور به زمین نشست، بسیاری از مردم گامبیا به استقبال وی آمده و شعارهایی در طرفداری از او سر دادند.

چند روز قبل رییس جمهورپیشین گامبیا پس از ۲۲ سال حکمرانی در این کشور با کناره‌گیری از قدرت کشور را ترک گفت و قدرت را به آداما بارو، رییس جمهوری منتخب واگذار کرد.

جامع که پس از انتخابات ریاست جمهوری اول دسامبر ۲۰۱۶ نتایج انتخابات را نپذیرفته و کناره‌گیری نکرد، پس از اعمال فشارهای اتحادیه آفریقا و غرب مجبور شد از سمتش کناره گیری کند.

مارسل آلن دوسوزا، رییس اکوواس در یک نشست خبری در داکار، سنگال گفت: هواپیمای جامع در کوناکری، پایتخت گینه فرود آمد اما بار دیگر به سمت گینه استوایی پرواز کرد تا در تبعید زندگی خود را ادامه دهد.

وی ادامه داد: هیچ اقدام حقوقی و قضایی علیه جامع یا خانواده‌اش در نظر گرفته نشده است. هر زمان که دوست داشته باشد می‌تواند به گامبیا بازگردد و اموال وی نیز مصادره نمی‌شود.

یکی از محققان دیده بان حقوق بشر کناره‌گیری و خروج یحیی جامع از گامبیا را شانسی برای روی کار آمدن یک دولت جدید و برقراری صلح بیشتر در گامبیا دانست.

کد خبر 360068

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha