جمعه ۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: نماز جمعه ۸ بهمن در تهران به امامت آیت‌الله موحدی کرمانی اقامه شد.

موحدی کرمانی آیت‌الله

به گزارش ایرنا، آیت الله محمدعلی موحدی کرمانی در خطبه‌های دوم نماز جمعه تهران، خطاب به دولتمردان عربستان گفت: «این شما هستید که در سوریه دخالت می‌کنید و می‌گویید سیاست ما درباره سوریه هیچ تغییری نکرده است و اسد باید چه راه مسالمت آمیز و چه از راه نظامی کناره‌گیری کند؛ این دخالت است.

موحدی کرمانی خطاب به آل سعود و بحرین گفت: مطمئن باشید که ناله‌های مردم مظلوم بحرین و یمن پایه‌های ظالمانه و ننگین شما را می‌لرزاند و ساقط می‌کند. وی ادامه داد: به مردم مظلوم یمن و بحرین می‌گویم که مقاومت کنید.

خطيب جمعه تهران با بیان اینکه «هوس کرده است سخنی با رئیس جمهوری جدید آمریکا بگوید»، افزود: آقای ترامپ، شما با شعار خدمت به مردم آمریکا و احیای کشور، ترمیم خرابی‌های جا مانده از حکومت‌های قبلی، نجات مردم آمریکا از فقر و گرسنگی و فلاک و دخالت نکردن در سایر کشورها و مبارزه با تروریست به کاخ سفید قدم نهاده اید و باید بکوشید به وعده هایتمان عمل کنید.»

خطیب نماز جمعه تهران اضافه کرد: «مبادا خناسانان عزم شما را تغییر دهند؛ بدانید عمل به این وعده‌ها در متن دین مقدس اسلام است و بکوشید بر خلاف اسلاف خود که پیمان شکن بودند به پیمان با مردم وفادار باشید که شرف انسانی همیمن اقتضا را دارد.»

وی ادامه داد: «البته در تشخیص تروریست اشتباه نکنید و آنان که در دفاع از جان و ناموس و کشور خود هستند تروریست نیستند؛ دولت‌های قبلی با جنگ افروزی و حمایت از جنگ افروزان و مسلح کردن خونریزان و جلادان، آبروی خود را برده اند و سرمایه و بودجه کشور آمریکا را به باد داده‌اند؛ شما وارث کشوری فقیر و گرسنه هستید و راهتان را از آنها جدا سازید و اشتباه آنها را تکرار نکنید.»

موحدی کرمانی خطاب به ترمپ ادامه داد: «بکوشید فرهنگ غلط ستیز و جنگ و حمایت از ظالمان که تاکنون حاکم به کشور آمریکا بوده است به فرهنگ خدمت به مردم آمریکا و جهان و کشورتان تبدیل کنید و البته کار بسیار سختی است.»

وی افزود: «تغییر خوی استکبار و زورگویی مسئولان قبلی کار آسانی نیست، اما با همت بلند، مردانه هر کار به ظاهر محالی ممکن می شود.»

خطیب امروز نماز جمعه در ادامه با بیان اینکه مهمترین مساله امروز ما آتشی است که منجر به سقوط ساختمان پلاسکو شد، افزود: ریزش این ساختمان منجر به شهادت خادمان نظام و باعث داغدار شدن همه مردم کشورمان شد.

وی تلاش بی وقفه مسئولان را قابل تقدیر دانست و اظهار داشت: از مسئولان انتظار می‌رود که دقت بیشتری برای جلوگیری از بروز چنین اتفاقاتی کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به در پیش بودن دهه فجر اظهار داشت: ما باید دوران ذلت پادشاهی پهلوی پدر و پسر را به یاد داشته باشیم زیرا در آن زمان کسی جرات نداشت احکام امام خمینی (ره) را نقل کند و دوران سختی بود.

وی افزود: پهلوی پدر، ایران را کشور ننگینی کرد و پهلوی پسر نیز همه آزادگان را زندان کرد.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: «همین بردار عزیز ما، آقای هاشمی رفسنجانی رحمت الله علیه، چقدر شکنجه شد و چه زندان رفت؛ یادم هست که از زندان بیرون آمده بود که به وی گفتم یک مقدار شرح حالت را بگو، گفت چه بگویم؛ گفتم بالاخره یک کلمه بگو؛ گفت در کلمه این است که یک شب من را از اول شب تا صبح پیوسته زدند؛ گفتم با چه می‌زندند، گفت با کابل؛ گفتم داد هم می‌زدی؟ گفت، فریاد می‌زدم و بی‌هوش می شدم و به من قطره‌ای می دادند به هوشم می‌آوردند و بازهم دوباره شلاقم می‌زندند.»

وی ادامه داد: انقلاب به سادگی به دست نیامده و شهدای زیادی دادیم و بسیاری زیر این شکنجه‌ها شهید شدند و امانتی است که به دست ما سپردند.

موحدی کرمانی افزود: با آمدن امام(ره) به ایران، استقلال به مردم داده شد و از یوغ شاه بیرون آمدیم؛ در زمان شاه، همان چیزی از صندوق‌های رای بیرون می‌آمد که شاه می‌خواست؛ پیش از انقلاب، کشور غرق در فساد بود اما بعد از انقلاب کشور وارد فضای نورانی شد.

کد خبر 360030

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha