سه‌شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۶
۰ نفر

فهرست نامزدهای هشتاد و نهمین دوره مراسم اهدای جوایز اسکار عصر روز گذشته اعلام شد و «فروشنده» به کارگردانی اصغر فرهادی در میان ۵ نامزد نهایی بهترین فیلم خارجی‌زبان جای گرفت.

به گزارش همشهري، فرهادي كه 5 سال پيش با «جدايي» نخستين و تنها مجسمه طلايي اسكار را براي سينماي ايران به ارمغان آورده بود، براي تكرار اين افتخار بايد با «تانا» به کارگردانی بنتلی دین و مارتین باتلر از استرالیا، «سرزمین مین» به کارگردانی مارتین ساندولیت از دانمارک، «تونی اردمان» مارن آدی از آلمان و «مردی به نام اووه» ساخته هانس هُلم از سوئد رقابت كند. جدايي سال 2012 نامزد اسكار بهترين فيلمنامه هم بود كه موفق به بردن آن نشد.

موزيكال «لا لا لند» در كمال شايستگي در14رشته نامزد دريافت جايزه اسكار شد تا با ركورد «همه چيز درباره ايو» و «تايتانيك» در اين زمينه برابري كند. فيلم كلاسيك جوزف ال. منكيه‌ويتس در 1950 موفق به كسب 6 اسكار شد و درام عاشقانه جيمز كامرون در 1997 توانست 10 جايزه به دست بياورد. انتظار مي‌رود لا لا لند به كارگرداني ديمين شازل 32 ساله از جدي‌ترين گزينه‌ها براي بردن اسكارهاي فيلم، فيلمنامه، كارگردان و بازيگران مرد و زن باشد.

شايد مهم‌ترين نكته اسكار امسال را بتوان در نامزد شدن چند بازيگر رنگين‌پوست دانست كه از آن جمله مي‌توان به دنزل واشنگتن و وايولا ديويس براي «حصارها»، دو پاتل هندي براي «شير»، ماهرشالا علي و نائومي هريس براي «مهتاب»، روث نگا براي «لاوينگ» و اوكتاويا اسپنسر براي «رقم‌هاي پنهان» دانست. مهتاب و «ورود» هر كدام با 8 نامزدي اسكار در رده بعد ايستادند و درام جنگي «هكساو ريج» ساخته مل گيبسن در 6 رشته بخت بردن اسكار دارد. ديگر نكته بامزه اسكار هشتاد و نهم، بيست و يكمين نامزدي مريل استريپ است.

کد خبر 359847

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha